Vežbanje i zdrav život su, možemo slobodno reći, opet u modi. Filmovi, muzički spotovi, reklame pune su dobro građenih muškaraca i žena. Isto kao i parkovi, plaže i igrališta leti. Čak se da primetiti da i moda prati taj trend, pa tako imamo sve više uskih jakni, dukseva, farmerki, majica itd. I potpuno je opravdano ako počinjete sa vežbanjem kako biste pratili trendove i izgledali onako kako je društveno poželjno. Ipak, lepše je ukoliko sa vežbanjem krećete zato što želite da imate zdravo i jako telo. Kako god, koji god da je razlog, dobro je. Vežbanje pomaže na toliko mnogo načina. Jačate mišiće i imuni sistem, izbacujete negativnu energiju, smanjujete masne naslage. No, javlja se jedan problem. A to je „kako naterati sebe da počnete sa vežbanjem“. I upravo zato postoji ovaj tekst. Let’s go!

Sagorevači masti – Da li to zaista funkcioniše? »

Osmislite program 

Ovo je najbitnije! Vežbanjem „u prazno“ ne postižete ništa. Neorganizovano vežbanje znači da danas vežbate manje, a sutra više. Danas vežbate ujutru, a sutra uveče. Vaše telo nije u stanju da se adekvatno razvija u takvim uslovima. Kad osmišljavate program, potrebno je da budete pedantni. Kako u njegovom osmišljavanju, tako i u njegovoj primeni. Gledajte da vežbate u približno isto vreme nekoliko dana za redom. Kada je reč o početnom nivou, nije neophodno da pravite pauzu nakon par dana, s obzirom na to da se ne umarate mnogo. Naravno, nije ni problem ako preskočite jedan dan, samo gledajte da se ne ponavlja često. Kako napredujete, tako i nadograđujte svoj program. 

 Suplementacija – Kreatin »

Izaberite dobre vežbe za program 

Koje vežbe raditi ako ste početnik? Dobro pitanje. Na prvom mestu to su sklekovi. U pitanju je vežba koja pogađa veliki broj mišića i svakako je najbolja za početnike. Ne smatraju je mnogi bez razloga za osnovnom vežbom. Postoje brojne varijacije sklekova i kada se naviknete na one osnovne, možete preći na one teže. Tu su sklekovi na pesnicama, sa pomeranjem, sa skakanjem, na jenoj ruci itd. Pored sklekova, odlična vežba su i trbušnjaci. Odlični su za pravljenje trbušnih mišića i skidanje sala sa stomaka. A, budimo iskreni, većina zbog toga i počinje sa vežbanjem. Od lakših vežbi tu su i čučnjevi koji služe za čvršće noge i stražnjicu. Sve ove vežbe možete raditi u kućnim uslovima, bez dodatnih pomagala.

Odvojite vežbanje od dijete 

 Zašto je ovo bitno? Vežbanje i dijeta nisu isto! Dijetom vi smanjujete kilažu, kao i masne naslage. No, vi time gubite snagu koju dobijate većom ishranom ili ne unošenjem hranljivih materija. Sve ovo zavisi od toga da li ste izabrali dijetu kod koje smanjujete obroke ili onu gde unosite određene namirnice. Vežbanjem vi možete izbubiti koje kilo, ali ništa preterano. Ono služi kako biste vi oblikovali svoje telo onako kako vi želite. S toga ne treba da padate u depresiju ako vežbate dva meseca, a izgubili ste dva kila. To je suludo isto koliko i da očekujete da će vam se istaći mišići nakon dijete. Postoje, naravno, i vežbe namenjene isključivo gubitku kilaže, ali to je druga priča. Bitno je da znate šta želite i da vežbate bez opterećenja.

Najčešće zablude kada je u pitanju teretana »

Postavite sebi cilj 

Zbog čega ovo nije na poslednjem mestu, saznaćete kad do njega dođete. Kako god, verujem da vam je jasno zašto je ovo bitno. Ali ne govorim o cilju zašto vežbate, već o tome kolko vežbate. Uvek zacrtajte koliko ćete sklekova uraditi, koliko ćete pretrčati… Važno je da imate određenu marginu do koje trebate doći. Zašto? Zato što na taj način dodatno motivišete sebe da uspete u tome. Ta margina ne sme biti previsoka jer onda nećete moći da je dostignete. Ali ne sme biti ni preniska jer je potrebno da forsirate sebe što više možete. Verujte nam, kad dođete do zacrtane granice, zadihani i oznojeni, osećaj je fenomenalan. I da, spomenuli smo da cilj zbog kojeg vežbate. Čak i kad oblikujete svoje telo kako želite, nikako nemojte prestati sa vežbanjem!

Suplementacija – Proteini »

Dosada 

Ovo posle nekog vremena može postati najveći problem. Radite svakog dana jedno te isto, osećate kao da ne postižete ništa čak ni povećanjem margine koliko vežbate. Postoji par jednostavnih rešenja kako se izboriti sa dosadom. Jedno od njih je to da dodate neke nove, zanimljive vežbe u program. Takođe, možete preći na vremenski režim treninga koji je odličan ako već neko vreme vežbate. To znači da vam margina neće biti broj već vreme koliko vežbate. Tokom tog treninga možete pustiti neku muziku kao dodatnu motivaciju ili čisto radi uklanjanja monotonije. A svakako najbolje rešenje bi bilo da pronađete nekog prijatelja sa kojim biste vežbali. Verujemo da nije potrebno objašnjavati na koji način to eleminiše dosadu.

Ako do sada niste, pročitajte i ostale tekstove slične tematike:

https://lifehacker.rs/kako-savrsenih-trbusnih-misica-trbusnjaci/

https://lifehacker.rs/sta-moras-da-znas-pre-nego-sto-odlucis-da-smrsas/

https://lifehacker.rs/izdrzaj-plank-challenge/

https://lifehacker.rs/5-beogradskih-teretana-koje-morate-posetiti/

 

Avatar

🖊️ Jovan Živković

Za ponos kažu da je najstariji i najopasniji od svih 7 smrtnih grehova. Zavist je verovatno najgora, a požuda najslađa. Meni je lenjost posebno draga 🙂

Zaprati nas na Fejsbuku

Zaprati nas na Instagramu

Preporučujemo: