Život po svojim pravilima – zvuči predivno, zar ne? Opet, većina ljudi nije sigurna kako da dođe do toga. Evo pet jednostavnih načina, koji „otključavaju vrata“ iza kojih vas čeka vaš najbolji život. Ovo vam verovatno zvuči kao prilično hrabra tvrdnja, ali ima i naučnu potvrdu. Psihološka istraživanja i nalazi iz kliničke prakse iznova i iznova pronalaze ovih pet faktora koji značajno utiču na kvalitet života. Ovo su USLOVI, ili načini pomoću kojih možete živeti svoj najbolji život.

Važnost ispravnog razmišljanja za život po svojim pravilima

Postoji ogroman broj dokaza koji ukazuju na to kako mi mislimo da može snažno uticati na naše psihološko blagostanje. Očigledno, nisu svi rođeni optimisti i niko se ne rađa sa kompletnim repertoarom racionalnih verovanja i adaptivnih kognitivnih veština. Ipak, shvatanje da misli nisu činjenice je dobra početna tačka. Samo zato što nešto mislimo, to ne mora da bude istina. Dakle, pokušajte da budete svesni toksičnih uverenja i iracionalnih ideja (npr. „Treba reagovati na neljubaznost s ljubaznošću;“ „Važno je da se svako voli“, itd). Osim toga, opasno je i preterano generalizovanje, katastrofiranje, i sve-ili-ništa rezonovanje.

Takođe, pokazalo se da praktikovanje mindfulness-a da bi se kultivisao način razmišljanja o iskustvu bez osuđivanja smanjuje stres i povećava pozitivnost. Pored toga, pokazalo se da razvoj i jačanje misli o  bezuslovnom samoprihvatanju takođe povećava samopoštovanje i pozitivno raspoloženje.

život po svojim pravilima 2

Važnost ishrane

Nepobitno je da prehrambene navike osobe imaju značajan uticaj na njeno opšte zdravlje. Pokušajte da iskombinujete proteine, ugljene hidrate i masti u svakom obroku koji imate. Takođe, pokušajte da ne preskačete obroke ili da se prejedete, i izbegavajte dodavanje šećera i soli. Konačno, potrudite se da jedete u regularnim vremenima.

Važnost dobrih relacija s drugima

Malo je onih koji se protive ideji da je voleti i biti voljen jedan od najvažnijih segmenata srećnog i ispunjenog života. Ali, mada to može biti temelj na kojem počinju naši međuljudski odnosi, ljubav nije dovoljna. Osim toga, da bismo bili zadovoljni u našim društvenim životima, moramo biti empatični, iskreni i uporni

Zaista, empatija može biti vrhunac emocionalne evolucije i psihološki kapacitet koji nedostaje narcisoidima i sociopatama. Dakle, dok su možda voljeni (što je tužna situacija za osobu koja voli), oni su skoro uvek nesposobni da vole obostrano. Štaviše, njima nedostaje dimenzija istinitosti i stoga nisu u mogućnosti da imaju poštene, nemanipulativne odnose. Emocionalno zdravi ljudi, međutim, mogu da optimizuju čitav spektar uspeha svojih odnosa kroz ljubav, empatiju, autentičnost i odgovornu asertivnost. 

Pored toga, istinsko prijateljstvo je veoma važno za zadovoljstvo životom. Ne virtualni „prijatelji“, već stvarni prijatelji sa kojima se provodi vreme u uzajamno ugodnim aktivnostima. Konačno, za većinu ljudi, neki stepen duhovne povezanosti je koristan. Iako to ne znači nužno i formalnu religijsku praksu ili poštovanje, istraživanja pokazuju da oni koji pripadaju verskim grupama izveštavaju o opštoj sreći i izgleda da žive duže od onih koji to ne čine.

život po svojim pravilima 3

Važnost fizičke aktivnosti

Baš kao što su koristi pravilne ishrane nedvosmislene, tako su i koristi od redovnog vežbanja i opšte fizičke aktivnosti. U stvari, nedavna istraživanja su pokazala da vežbanje sprečava skupljanje telomera i može biti najbliža stvar koju imamo za izvor mladosti. (Telomeri su zaštitne završne kape hromozoma i imaju tendenciju da se vremenom skraćuju zbog nebrojenih puta u kojima se ćelije repliciraju. Vežba pomaže u sprečavanju propadanja telomera i čini se da ih čak i produžava.) 

Baš kao što pravilno rastezanje mišića ili zglobova pomaže da se održi fizička fleksibnost,, „istezanje“ naših akcija pomaže nam da održimo ponašanje i time budemo psihološki fleksibilni i tako napustimo svoju zonu komfora. Pokušajte da stvari radite na drugačiji način i da se krećete što je više moguće.

Važnost kvalitetnog sna

U osnovi, to znači praktikovanje dobre higijene spavanja. Pošto istraživanja pokazuju da ne možemo nadoknaditi izgubljeni san, jasno je koliko je ova stavka važna. Zato se držite redovnog rasporeda; izbegavajte previše kofeina i alkohola; pobrinite se da vaša spavaća soba bude hladna, tamna i tiha; ne radite ništa u krevetu osim spavanja i / ili seksa; nemojte jesti ili vežbati pre spavanja; i pobrinite se da stvorite opuštajuću rutinu za uspavljivanje, sa kojom počinjete oko sat vremena pre spavanja.

A ko želite da živite život po svojim pravilima, pokušavajte da u svaki novi dan unesete barem ponešto od navedenog. Verujemo da ćete ubrzo primetiti pozitivne promene u svom životu.

Preuzeto sa https://www.psychologytoday.com

Marija Žmukić

🖊️ Marija Žmukić

U potrazi za svakodnevnim zadovoljstvima osmeh nosim sa sobom.

Zaprati nas na Fejsbuku

Zaprati nas na Instagramu