Stiže proleće, doba kada svi počnemo intezivnije da razmišljamo o svojoj figuri. Nekoga brine zimski višak, a neko samo želi da „okrene novi list“ uz novu fizičku aktivnost.

Šta god vaš motiv bio, jedno je sigurno – vežbanje kao rutinu nije lako uspostaviti. Možda ste već napravili savršen plan i uskočili u patike, ali ste ubrzo otkrili da se stvari ne odvijaju baš onako kako ste zamislili. Pre nego što odustanete i klonete duhom, isprobajte naših osam magičnih trikova koji vežbanje čine lakšim. Možda ga brzo pretvore i u zadovoljstvo!

1. Vežbajte sa nekim

Ovo je, svakako, najčešći savet koji možete da čujete kada je reč o motivaciji za vežbanje. Razlozi su krajnje jednostavni. Isključivanje alarma i vraćanje u krevet jednostavno nije opcija, ako imate partnera za vežbanje. Odgovornost prema drugome deluje kao dodatan motiv, pa je verovatnoća da ćete odustati značajno manja.  Osim toga, vežbanje u dvoje ili u grupi ume da bude zabavnije i više motivišuće.

Šta, ako, međutim, imate problem da pronađete pouzdanu osobu koja će deliti vaše „muke“? Ni solo vežbanje ne mora biti psihički naporno, ako se oslonite na druge trikove.

Vežbanje u društvu je zabavnije / Photo by Helena Lopes from Pexels

2. Birajte nekoliko lakših ciljeva umesto jednog težeg

Krenuli ste da trčite i entuzijastično odabrali rutu, ali ste odustali već na pola puta. Poznato, zar ne? Da do ovoga ne bi došlo, mnogo će efikasnije biti da odredite sebi više kraćih deonica. To možete činiti i sasvim spontano. Jednostavno daberite objekat koji vam se nalazi u vidokrugu i trčite, za početak, do njega. Vrlo verovatno ćete moći da istrčite i više od toga, pa zašto onda to i ne učinite? Nakon toga malo hodajte, pa nastavite do drugog odabranog cilja. Osim što doprinosi sticanju kondicije, biranje više lakših ciljeva će vam sigurno pasti psihički lakše.

Vežbanje ne mora da bude ambiciozno u početku / Photo by Tirachard Kumtanom from Pexels

 

3. Brojte dvaput

Vežbanje je ponekad psihički naporno čak i onima koji su već u formi. Ako na primer, radite trbušnjake, u pokušaju , verovatno vam se sve vreme vrzma po glavi da je taj broj još daleko.

Trik je sličan kao i u prethodnoj stavci: prevarite svoj mozak! Jedan od načina na koji to možete da učinite jeste da broj trbušnjaka koji želite da uradite podelite sa dva, a zatim brojite duplo. Drugim rečima, recite sebi da ćete 10 umesto 20 trbušnjaka, ali brojte: 1,1,2,2,3,3 (…) Naravno, vi u svakom slučaju znate da ste ih zapravo uradili 20, ali će vam se činiti da vreme brže prolazi.

Vežbanje je lakše ako brojite duplo/ Photo by Victor Freitas from Pexels

4. Uposlite mozak

Da, nekada je sve stvar psihe. Ponekad je vežbanje jednostavno dosadno, čak iako ste već ušli u rutinu. Naravno, uvek možete da ponesete slušalice i slušate svoju omiljenu muziku, ali muzika ne deluje uvek motivišuće kao što se obično misli. Naročito ako dobro poznajete svoju plej-listu. Ponekad jednostavno počnemo da računamo preostalo vreme na osnovu dužine neke pesme, pa smo svesniji njegovog proticanja. Tada obično razmišljamo na sledeći način: „Zaboga, trčim tek pet minuta, a treba trideset. Koliko je to još pesama?“ Možda čak zamrzite i svoju plej-listu.

Kada slušanje muzike ne olakšava stvar, jednostavno uposlite svoj mozak na druge načine. Pripremite u mislima govor koji treba sutra da održite, planirajte, osmišljavajte… Velike ideje se mogu roditi upravo dok vežbate, a vreme će tako prosto proleteti!

Vreme brže prolazi ako okupirate misli / Photo by StockSnap from Pixabay

 

5. Izbegavajte ponavljanja i ista mesta za vežbanje

Nema sumnje da je dosadno trčati svakog dana u krug na ograničenom prostoru ili vežbati na istom mestu. Ako trčite u krug, verovatno ćete razmišljati o tome koliko je krugova još preostalo, i ovde vam duplo brojanje neće mnogo olakšati stvar.  Ako vežbate stalno u istoj prostoriji, veća verovatnoća je da ćete brzo izgubiti motivaciju. Jedno moguće rešenje je da zaposlite svoje misli, kao što smo već predložili, ali teško da ćete moći tako doveka. Izaberite stoga jednu stazu, i menjajte mesta na kojima vežbate. Možete čak i da kombinujete aktivnosti. Nije poenta da vežbanje postane mučenje, čak iako više nije fizičko.

Ponavljanje psihički iscrpljuje / Photo by kalhh form Pixabay

6. Učinite svoje vežbanje zabavnim

Kao što možete menjati mesta na kojima vežbate, tako možete menjati i kombinovati aktivnosti. Ko, uostalom, kaže da uvek morate da vežbate na konvencionalne načine? Pronađite način koji je vama zabavan i koji će vam pomoći da se opustite. Imitirajte svoje omiljene filmske junake. Pokušajte da učinite sve što radi junakinja Flashdance-a, plešući uz She’s maniac. Zabavno je, a i dalje troši kalorije i održava kondiciju.

Vežbajte kreativno / Photo by Myriams-Fotos from Pixabay

7. Vežbajte u doba dana kada se osećate najbolje

Iako ćete čuti mnoge savete da je najbolje vežbati ujutru na prazan stomak, to nekad i nije baš najbolja ideja. Neki ljudi, na primer, imaju nizak pritisak, i imaju više snage za vežbanje u večernjim časovima. Zašto onda ne vežbati u vreme kada možete da postignete bolje rezultate, ili kada ste više raspoloženi?

Vežbanje ne prija uvek u isto vreme / Photo by ambroo from Pixabay

8. Ne morajte vežbati svaki dan

Dajte nekad sebi oduška bez griže savesti! Vašem telu je nekad potreban odmor, pa ako vam se danas ne trči, jednostavno – nemojte. (Naravno, pod uslovom da ovo „davanje oduška“ ne bude tako često). Nećete preko noći izgubiti kondiciju, niti dobiti koji kilogram. A već sledećeg dana ćete biti svežiji, a vaše vežbanje efikasnije!

Milica Rakidžija

🖊️ Milica Rakidžija

Zaprati nas na Fejsbuku

Zaprati nas na Instagramu

Preporučujemo: