Potekla iz drevnih religija Istoka, meditacija je jedna od mnogobrojnih tehnika za treniranje uma koja nam je na raspolaganju. Svima nam je poznato koliko je važno da vodimo računa o ličnoj higijeni, da pazimo kakvu hranu konzumiramo i treniramo telo. Međutim, šta je sa mentalnom higijenom? Koliko zaista pazimo kakvo je stanje našeg uma, koje misli mislimo i kakve to efekte ima po nas? Hajde da pogledamo koje su to posledice meditacije. 

 

Fizički benefiti

 

Meditacija je tema kojom se danas bave i naučnici, a ne samo spiritualni učitelji. Ima mnogo studija koje proučavaju kako meditacija utiče na naše zdravlje. Preporučujem vam da samostalno dodatno potražite istaživanja koja se ovime bave kako biste imali uvid u detaljnije relevantne informacije. Ono što sam ja naučila kombinacijom praktičnog rada i time što sam istraživala naučne činjenice, jeste da meditacija višestruko pomaže našem organizmu. Meditacija može da: 

-dovede do smanjenja visokog krvog pritiska 

-podstiče da proizvodimo seratonin, koji utiče na naše raspoloženje 

-ojačava imuni sistem 

-smanjuje stres, tenziju, glavobolje 

-pomaže ljudima koji imaju problema sa spavanjem itd.

 

Mentalni benefiti 

 

Meditacija je drevna tehnika koja pomaže da se povežemo na iskrenji i dublji način sa samim sobom. Stoga, ona nam oštri um i pomaže da umanjimo osećaje besa, nezadovoljsta i frustracije. Dovodi do toga da se osetimo emotivno stabilnije, srećnije, i da nam se problemi na koje nailazimo čine manji. 

Takođe, meditacija je odlično sredstvo ako želite da razvijate kreativnost i intuiciju! 

 

Spiritualni benefiti 

 

Meditaciju najčešće vezujemo za duhovnost. U tom smislu, ona nam služi da nađemo mir u umu i da stvari osmotrimo iz druge perspektive. Meditacija je snažan alat kojim možemo da menjamo svoj pogled na svet i da dovedemo svoje um, telo i duh u stanje harmonije. Još neki od duhovnih benefita meditacije su: 

– povezujemo se sa prirodom od koje je toliko nas odvojeno 

-učimo kako da istinski opraštamo 

– kako da budemo manje reaktivni 

-živimo u sadašnjem trenutku 

– razvijamo naše kapacitete za empatiju i ljubav itd.

 

Dakle, kako meditirati? 

 

Ukoliko nikada niste pokušali da meditirate, a imate želju, evo nekoliko koraka koji bi vam kao početniku mogli značiti. 

Najpre, smestite se udobno. Sedite na stolicu, krevet, pod, jastuk i sl. Kako god vam prija, samo da vam leđa budu ispravljena. Možete i ležeći da meditirate, ali vam kao početniku to ne bih preporučila, da slučajno ne padnete u san. Vremenom ćete svakako probati različite načine meditacije i naći šta vam najviše odgovara.  

Zatvorite oči i dišite. Ne trudite se da kontrolišete disanje. Radite to prirodno i samo opažajte kako vazduh struji kroz vas i kako se telo pomera dok udišete i izdišete.  

Vaš um će lutati, to ne možete sprečiti. Stvoreni smo takvi da nam svakakve misli prolaze kroz glavu. Samo ih primetite I ne zadržavajte se na njima.  Ako vam neka misao odvuče paznju, samo lagano vratite fokus na disanje.  

Za početak meditirajte nekoliko minuta dnevno, 2-5 je dovoljno, a onda vremenom produžavajte vreme provedeno u meditaciji.. Ako dođete do toga da svakodnevno meditirate 10-30 minuta, sigurna sam da ćete uočiti pomake kako u fizičkom tako i u mentalnom zdravlju.  

 

Šta je najbolje u svemu ovome? 

 

Za kraj, da zaključimo zašto je pamenta stvar uložiti vreme u meditaciju. Osim što nam pomaže da se povežemo sa onim delom sebe koji zovemo duša, ona ima dokazane benefite i po telo i um. Meditacija nam pomaže da imamo bolju koncentraciju i da možemo duže da održimo pažnju na nečemu.  

Besplatna je. Svako može da je radi. I nema nikakve kontraefekte. Bezopasna je. Jedino možete, ako ste dovoljno otvoreni za to, da imate koristi od nje . Učiniće da se osećate opuštenije i srećnije, kao i da ta osećanja proizilaze iz vas a ne iz okolnosti koje vas okružuju. 

Učinite meditaciju svojom dnevnom rutinom i osećajte se zdravije i ispunjenije!

 

 

Avatar

🖊️ Suzana Ademi

Zaprati nas na Fejsbuku

Zaprati nas na Instagramu

Preporučujemo: