Autosport nije lak, pogotovo ako ste početnik. Stvari uvek mogu da krenu po zlu. Ovo su neke od stvari koje treba koje treba imati na umu ukoliko ste prvi put na stazi. Ovakve stvari obično zaboravite ili ih ignorišete, pa vam se baš zbog toga mogu i desiti. Pođimo redom.
10. Dehidracija
Dok ste na stazi razmišljate o raznim stvarima. Ono što vam neće pasti na pamet to je voda, bar do određenog trenutka. Mnogo tečnosti morate uneti u sebe pre i posle trke. Vozači Formule 1 izgube do 2kg tečnosti tokom 2 sata trke. Nezavisno od toga, da li je temperatura 7 ili 37 stepeni Celzijusa, mnogo energije se troši tokom trke. U početku se osećate vrlo dobro, dok pad dolazi bez ikakvog upozorenja. Kad dehidrirate, telo krene da traži vodu, a to dalje dovodi do gubitka koncentracije. Od tog trenutka, u glavi vam je samo voda. Kasnije dolazi do malaksalosti ili možda nekih težih problema. Dakle, savet broj 1: Unesite dosta vode pre i posle trke.
9. Previše ste nervozni
Najslabiji “šraf” je onaj za volanom. Ako prvi put izlazite na stazu kao takmičar, vaša očekivanja će biti velika. Došli ste da pobedite. Davno je zaboravljena ona: “Važno je učestvovati.” Upravo zbog toga, mnoge stvari mogu krenuti po zlu, a vi za njih trenutno niste spremni. Napravite par grešaka, promašite krivinu, izletite… Velika je verovatnoća da ćete posle toga biti jako depresivni. Početnici obično krenu na sve ili ništa u želji da se dokažu. Potrebno je određeno vreme da biste se naučili da se kontrolišete u stresnim situacijama.
8. Zaboravljanje opreme i rezervnih stvari
Došli ste na trkački dan, sa željom da pobedite. Spremni i željni da date sve od sebe i maksimalno ste koncentrisani na trku. Pre trke obratite pažnju da li ste poneli rukavice, postavnu kapu, vezice za kablove. Takođe, obratite pažnju i na rezervnu garderobu, ali to nije neophodno ako želite ( ili volite) da budete posle trke u garderobi koja je natopljena znojem i koja se oseća više nego svi afrički lavovi zajedno. Preporučujemo da sve što vam može zatrebati napišete na papir, kao kad idete u kupovinu sa vašom lepšom polovinom. Na taj spisak stavite i jedan dezodorans.
7. Izdržljivost ili surova brzina
Mnogi kada dođu na stazu, odmah se trude da voze najbrže moguće. Naravno, makslimalno opterećenje vozila vas dovodi do slabe izdržljivosti. Izdržljiv auto lako može da postane brz auto bez većih kvarova. Obrnutim putem se mnogo teže stiže. Svaki trkač želi da vozi najbrži auto, duboko u sebi prvo želi da bude izdržljiv. Bolje podižite vremena krugova polako, krug po krug, pa makar poslednji krug bio najbrži. Niko ne broji prve najbrže krugove!
6. Potcenjvanje motosporta
Budžet, sponzori, novac… Nećemo da se lažemo, autosport je skup. Svaka trka se mora proceniti. Ako vam nekim slučajem strada neki deo, dva i više puta u toku trkačkog dana to nije toliki problem, ali ako na kraju dana nemate za troškove puta, negde ste se preračunali. Ako možete naći sponzora koji će želeti da pokrije sve troškove ili pak deo, to bi bilo sjajno. Naravno trudite se da opravdate uložen novac.
5. Tehnička ispravnost
Desetinu puta ste pročitali tehnički pravilnik, sve ste spremili i znate da ste ograničeni pravilima.Proverite sigurnosnu opremu. U motosportu amatera, bilo bi sramota da i ignorišete pravila. Ako to radite, nemojte se iznenaditi ako vas sudije diskvalifikuju pre trke ili posle ako se utvrdi da ste varali.
4. Ignorisanje signalizacije na stazi
Obišli ste krug pod žutim zastavama, jer ih niste videli. Svaki vozač koji je fokusiran, zna da fokus nije samo gledanje ispred sebe. Dešavanja ispred vas morate posmatrati u širem luku. Puni ste sebe i ne želite da sarađujete sa sudijama na stazi. Vozite neoprezno i na taj način ugrožavate sebe i druge stazi. Morate znati vaš limit. Ako sami ga ne prepoznate, tu su sudije i redari da vam ukažu na pravila i kazne. Naučite koje značenje ima odrđena zastava.
3. Okretanje na stazi
Postoji mnogo razloga zbog kojih ste mogli da se okrenete. Koji god da je u pitanju, pogotovo ako ste početnik pa vam još uvek nije sve jasno, obratite pažnju na tačke kočenja i dobar grip. U svakom slučaju ako se okrente, uvek vodite računa da se bezbedno vratite na stazu i da pritom ne ugrozite druge dok to radite. Okretanja se stalno dešavaju, pogotovo u prvoj krivini i to od strane vozača koji hoće da “obezbede” pobedu dobrim ulaskom u istu. Dajte sve od sebe da smanjite štetu na vozilu.
2. Prevište se ambiciozni
Obilaženje u nemogućoj situaciji, sečenje šikane (cik-cak krivina) zarad bolje pozicije, nervira vas vozač ispred pa želite da ga obiđete kao dokaz superiornosti. Sve ovo ide u pogršnom smeru i vodi ka lošem plasmanu, kaznama i reputaciji lošeg vozača. Ispoštujte rastojanje između dva automobila. Pobedićete u sledećoj trci.
1.Da biste pobedili prvo morate da završite
Prosto kao pasulj.