Zaljubljenici u motosport, da li ste spremni za još jednu vožnju? Dobrodošli u nastavak priče o reli vozačima.
Valter Rerl – Nemac kog su zvali Genije na Točkovima
Valter Rerl je dva puta osvajao titulu svetskog šampiona. Jednu sa Fiat-om 1980. i jednu sa Audijem 1982. godine.
Karijeru je započeo 1973. godine sa Opelom. Posle niza polu-uspešnih trka prelazi u tada dominatni Fiat. Sa modelom 131 abarth osvaja svetsko reli prventsvo 1980. godine. Nakon toga se vratio u Opel. 1981. godine gubi titulu, ali je uspeo da je povrati već sleće godine uz pomoć moćne Opel Askone 400.
Tokom cele sezone je bio konstatan i stalno koristio kvarove rivala. 1983. godine prelazi u Lančiju i vozi model 037. Titulu je izgubio za dva boda od Audija sa kvatro pogonom. To kao da je bila prelomna tačka, jer je od tada pa do kraja reli karijere, ostao u Audijevom reli timu. Karijeru je okončao sa ukupno 14 pobeda u reli šampionatu. Treba pomenuti da je 1981. osvojio 24 časa Le Mana sa timom Porše u kategoriji GTP 3+. Godinama u Audiju, vozio je čuveni Piks Pajk i prvi je čovek koji je prešao 20km za manje od 11minuta.
Niki Lauda ga je smatrao jednim od najgenijalinih ljudi u svetu motosporta, a nadimak mu je metronom – po preciznom stilu vožnje. Dolaskom novih tehnologija, pogotovo You Tube-a postao je itekako poznatiji zbog čuvenog snimka u kojem vozi Audi kroz brzince.
Pogledajte video:
Stig Blomkvist
Stig Blomkvist je Šveđanin koji je stekao slavu dok je vozio za Audi tim. Bio je šampion 1984. godine, a vicešampion 1985. godine. Karijeru je počeo kao vozač Saab 96 tima. Nakon toga prelazi u Talbot Sunbeam gde nije bio toliko uspešan. Priliku da pokaže svoj talenat je iskoristio dok je vozio za Audi. Takođe je, na svom domaćem reliju, pobedio 7 puta i tako postavio rekord koji nije oboren do dan danas. Pozant je po beskompromisnom pristupu – sve daje za pobedu. Tokom jednog relija, menjao je gumu čak 7 puta. Dakle, bukvalno, sa njim nije moguće napraviti kompromis.
Ušao je u kuću slavnih 2011 godine zajedno sa Hanu Mikolom.
Nadamo se da ćete uživati u videu.
Timo Salonen
Kako da započnemo ovaj pasus a da budemo realni – Timo Salonen je poznat po tome što je upravljao reli automobilma koristivši samo jednu ruku – izgleda da tu možemo videti ko je izvršio uticaj na ulične frajere. Takođe, važi za najuspšnijeg reli vozača grupe B i ima ukupno 7 pobeda. Bio je svetski reli šampion 1985. godine sa Pežoom 205 T16. Za razliku od većine vozača Timo je gradio karijeru sa japanskim timovima – Mazda, Tojota i Nisan. Započeo je i WRC projekat sa Micubišijem, koji će kasnije postati šampionski tim, ali zaslugom nekih drugih vozača. Na sve ovo dodajte da je vozio sa naočarima, koje su u našem narodu poznatije pod imenom tegle. Iako mu je dioptrija bila velika, to mu nije smetalo da bude jedan od najbržih reli vozača ikada. Takođe, Timo Salonen je gojazan, aktivan pušač, a tokom karijere je konstatno pio. Logično je da takav jedan čovek ima neki nadimak, njegov je bio Slack – Opušten.
Pogledajte video i ostavite u komentaru svoje mišljenje.
https://www.youtube.com/watch?v=XapLG3EoeCA