Duh iz čarobne lampe zaista postoji. Ukoliko ste u hotelu i tražite nekoga ko će uspeti da ispuni svaku vašu želju, potražite konsijerža! Vaše je da poželite, a njegovo da vam to odmah ispuni. Istina je, moraćete “malo više” da platite, ali na kraju, bitno je jedno, da je želja realizovana!
Ko je zapravo konsijerž?
Konsijerž bi u prevodu značilo “onaj koji drži sveću”. Profesija koja ima bogatu istoriju i vuče korene iz francuske srednjovekovne kulture. Konsijerž je čovek bez čijih usluga hoteli visoke kategorije ne bi bili potpuni. Naime, deo hotelskog osoblja čije su usluge nezamislivo neizostavne.
Osobine kojima se konsijerž ističe jesu nenametljivost, diskretnost, predusretljivost, preduzimljivost. On će vas uvek prijatno dočekati, imaćete utisak da je sva njegova pažnja i energija usmerena samo ka vama. Da je tu isključivo za vas i samo zbog vas. On je poznavalac ljudske psihologije, uvek će dobro proceniti kako se gost oseća i na koji način može da ostvari poželjnu saradnju i komunikaciju. Garantuje vam diskreciju, s toga sve što mu poverite sigurno će zauvek ostati vaša mala tajna.
“Posao koji obavlja zaposleni na ovoj poziciji jeste više od profesije.”
Šta konsijerž može učiniti za vas?
Konsijerž je u kontaktu sa svim važnim institucijama, to jest, sa istaknutim galerijama, pozorištima, muzejima. Tu spadaju i poznati restorani, klubovi i drugi ugostiteljski objekti čije usluge gostima mogu biti zanimljive i privlačne. Posao konsijerža je da uradi nemoguće. Pa tako ukoliko gost poželi da prisustvuje nekom dogadjaju za koji su ulaznice već uveliko rasprodate, i do kojih drugi ne mogu da dodju, vaš prijatelj sa recepcije će vam to sa lakoćom obezbediti.
Pored toga, uloga konsijerža jeste i da vam da sve potrebne informacije u vezi sa mestom koje ste posetili. Uvek je u toku sa svim aktuelnim, kulturnim i umetničkim sadržajima. Treba da vas upozna sa istorijom i zanimljivostima koje grad nudi. Lokalnim običajima, normama i aktuelnim dešavanjima. Da vas poveže sa licenciranim vodičima koji će vam dočarati duh grada. Pa bilo to kroz podzemne katakombe ili noćne klubove, svejedno, samo mu naglasite koji vid zabave očekujete.
Neubičajene usluge
Pored uobičajenih zahteva hotelskih gostiju, kao što je rezervacija večere u luksuznom restoranu, kupovina karata za balet, bukiranje letova, organizovanje izleta… On se često susreće i sa pomalo čudnim željama svojih klijenata. U hotelu “The Four Seasons” u Visleru (Britanska Kolumbija), jedan bračni par nakon povratka iz obilaska obližnjeg glečera, sa sobom je doneo veliki komad leda u kartonskoj kutiji. Tražili su od konsijerža da organizuje prevoz te kocke leda do njihovog doma u Južnoj Karolini.
“The Principe di Savola”Milano.Istina je da hotelsko osoblje često učestvuje u pripremi raznoraznih romantičnih iznenadjena, medjutim zahtevi pojedinih gostiju prevazilaze granice mašte. Jedan gost ovog hotela je trazio 1000 crvenih ruža. Ruže je trebalo rasporediti po hodniku koji je vodio do predsedničkog apartmana. To ne bi ni bio tako čudan zahtev da nije dodatno poželeo da se ukloni trnje sa svake ruže.
“Langham Place Fifth Avenue”, suprug je poželeo da svojoj ženi upriliči iskustvo sa crvenog tepiha. Želevši da joj dočara život holivudske zvezde, tim ovog hotela je ozbiljno pristupio zadatku. Ulazne stepenice ispred hotela prekrili su crvenim tepihom, prolaznici su dolazili u zabunu, da nisu slučajno zalutali do Kodak Teatra. Angažovali su stotinak statista koji su glumili histerične fanove u lovu za autogram. Sa sve blicevima foto aparata i glasnu vrisku njenog imena. Šta mislite, da li je predstava uspela?
Konsijerž ima jedan jedini cilj, a to je da nadmaši sva vaša očekivanja, i da vam pokaže da je nemoguće zapravo moguće.
Walter Ferrari konsijerž jednog poznatog rimskog hotela, za naslednike svoje profesije ima sledeći savet.
“Kada dama kaže ‘ne’, ona misli ‘možda’. Kada kaže ‘mozda’, to zapravo znači ‘da’, ali ako kaže ‘da’, to znači da baš i nije dama. Za dobrog konsijerža priča ide drugačijim redosledom. Kada konsijerž kaže ‘da’ on misli ‘možda’. Kada kaže ‘možda’, on zapravo misli ‘ne’. A ako kaže ‘ne’, to znači da zapravo i nije konsijerž.”