Instagram je pre svega vizuelni medij. Ovo znači da je najvažnije da imaš lepe fotografije i snimke. Nema univerzalnih saveta na ovu temu jer se trendovi stalno menjaju. Međutim, jedno je sigurno – svi uspešni i popularni korisnici ove mreže znaju da su Instagram alati jednostavno neophodni.
Evo nekih predloga koje besplatne Instagram alate možeš da koristiš i za šta.
Uredi fotografije i vizuale
Profesionalci najčešće koriste Adobe Photoshop za obradu fotografija i Adobe Illustrator za kreiranje vizuala. Ako ti se čine prekomplikovanim – dobra vest je da za nas, obične smrtnike, postoje i jednostavniji alati. Canva ti daje mogućnost da besplatno kreiraš odlične vizuale, ne samo za Instagram. Lightroom u velikoj meri može da zameni Photoshop (ako nemaš nameru da praviše fotomontaže, naravno). I dalje ti izgleda komplikovano? Share Square često ima odlične radionice o Lightroomu i Photoshopu, Instagram marketingu i slično.
Inače, Canva i Lightroom, osim što su laki za korišćenje, mogu da se instaliraju i na telefon. Na telefonu obavezno probaj Snapseed i VSCO.
Napravi savršen stori
Poznavaoci digitalnog marketinga kažu da svakodnevno postavljanje Insta-storija povećava vidljivost više nego redovno objavljivanje postova.
U moru besplatnih aplikacija za android i ois najbolje su se pokazale Unfold, StoryArt i Quik.
Unfold i StoryArt služe za pravljenje kolaža od fotografija i dodavanje natpisa. Odnosno, upotrebićeš ih da tvoj stori ne bi bio obična slika sa filterom, već da izgleda dizajnerski i profi. Unfold je popularniji i jednostavniji za korišćenje. StoryArt ima bolja dizajnerska rešenja i više fontova. Osnovne opcije su u obe aplikacije besplatne, dok je za set naprednih dizajna obično potrebno izdvojiti 1-2 dolara.
Quik služi za jednostavno i brzo montiranje video zapisa. Možeš da urediš video ili pretvoriš fotografije u video, dodaš tranzicije, efekte, muziku, emotikone, fontove po želji. Za iOS postoji i aplikacija Storeo uz pomoć koje možeš da iseckaš duži video na odlomke od po 15 sekundi i postaviš ih na stori.
Dodaj više linkova
Jedan od najefikasnijih načina da ljudi bolje upoznaju tvoj proizvod, uslugu ili šta već želiš da im pokažeš je link u storiju. Imamo lošu i dobru vest u vezi sa ovim. Loša vest je da link direktno u stori još uvek mogu da stave samo biznis profili sa preko 10 000 pratilaca. Ostali moraju da se snađu na drugi način. Na primer, da stave željeni link u BIO i u storiju samo upute na njega.
Ali šta ako želiš da podeliš više linkova? Ili ako, recimo, pišeš blog i želiš da deliš novi link svake nedelje?
Dobra vest je da postoji LinkTree. Postaviš jedan link u BIO, a u okviru njega sve druge linkove koji su ti potrebni. To izgleda otprilike ovako.
Isplaniraj objave
Kažu da je univerzalno optimalno vreme za postovanje na Instagramu između 21 i 23 časa. Ipak, važnije je da saznaš kojim danima i u koje vreme su tvoji pratioci najaktivniji. Ako prebaciš profil na biznis (besplatno je), imaš mogućnost da vidiš detaljnu statistiku.
Sada kada znaš kada te najviše prate, možeš da isplaniraš da objaljuješ stvari upravo tada. Ne moraš to da radiš ručno – postoje alati za planiranje objava i automatsko objavljivanje: Buffer, Later i Hootsuite.
Domaći influenseri najviše koriste Later i Buffer. Later nudi više opcija za planiranje objava nego Buffer. S druge strane, automatsko objavljivanje preko aplikacije Buffer daje veći reach.
Planiranje objava unapred je veoma praktično. Ipak, imaj u vidu da Instagramov algoritam i dalje preferira ručno postovanje.
Dodatni saveti:
Da saznaš ko ti nije uzvratio praćenje i obrišeš ga – instaliraj aplikaciju Unfollow for Instagram.
Da učiniš svoje storije vidljivijim – koristi opcije koje ti daje sam Instagram – pravi ankete, čekiraj se, taguj druge korisnike, pozovi pratioce da ti ocene sliku ili postave pitanje.
Da podeliš tuđu objavu – instaliraj aplikaciju Repost.
Da ulepšaš svoje Instgram ime ili opis novim fontovima i simbolima – poseti Cool Symbol.
Da dobiješ detaljnu analizu aktivnosti na svom profilu – tu je Social Insight.
Da vidiš kako nabrojane aplikacije možeš da primeniš u praksi za svoj lični profil – zaprati me na Instagramu.