Ferari crvena. Kada biste ušli u Maranelo sa ciljem da kupite Ferari čija je boja crvena prodavac bi vas pitao, koju nijansu crvene želite. Naravno, bilo bi lepo kada bi poznavali Ferarijeve nijanse, koje imaju svoj istorijat i tradiciju.
Počnimo odmah.
Sa leva na desno: Rosso Dino, Rosso Scuderia, Rosso Corsa, Rosso Mugello, Rosso Fiorano.
Pocetkom 20. veka države su birale svoje trkačke boje. Italija je izabrala crvenu, nazvanu trkačka crvena : Rosso Corsa. Boje su branili Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Lančija i kasnije Ferari. Lamborgini nikad nije “nosio” crvenu jer nije učestvovato na međunarodnim takmičenjima kao fabrika i samim tim nije predstavljao Italiju.
Ferari je kroz istoriju crvenu boju ponosno nosio, na svim mogućim pistama i na taj način oformio kult crvene trkačke boje. U tadašnjim medijima često su nazivani crvenim vešticama ili crvenom armadom.
Kada su u pitanju sponzori, Ferariju se pidružila kompanija Šel, kao dobavljač ulja i goriva. Njihov logotip se idealno uklopio u Ferarijevu crvenu, tako da nije bilo potrebe za nekim većim promenama.
Koliko košta crvena boja na ferariju?
Dakle sve je bilo nekako nostalgično i nije bilo potrebe za menjanjem boje, čak ni 70-ih godina prošlog veka kada su došli veći sponzori. Ipak, 1995. godine novac je učinio svoje i Ferari je odlučio da početkom 1996. promeni boju. Tako je Rosso Corsa otisla u istoriju, a njeno mesto zauzela nova trkačka crvena – Marlboro red. Neki Italijani i dan danas odbijaju da gledaju Formulu 1 zbog ove Ferarijeve odluke.
Tadašnji glavni izvršni direktor Ferarija Luka Di Montecemolo rekao je: “Ulazimo u novu eru televizije a naša crvena nijansa malo izgleda zastarelo na ekranima. Moramo menjati nijansu kako se vreme menja”.
Boja na Ferariju košta puno. Kompanija Marlboro platila je milijardu dolara za ugovor u trajanju od 8 godina. Tada je u Ferari došao i Mihael Šumaher i istorija se morala ponovo ispisati, nekom drugom nijansom.
Ferari je boju poslednji put promenio 2007. godine. Od tada počinje da se koristi Rosso Scuderia. Niko iz kompanije nije javno obrazložio zašto je to učinjeno.
Međutim, postoje dve teorije.
Po prvoj, to je učinjeno zato što se Šumaher penzionisao 2006. Po drugoj, 2008. godine se vozila prva noćna trka, u Singapuru. Navodno, čelni ljudi Ferarija su “izjavili” da se pod reflektorom bolid slabo vidi, te da su zbog toga morali da promene nijansu.
Slika govori više od hiljadu reči. Pogledajte slajder i sami procenite u kom je periodu, svoje trkačke istorije, Ferari bio “najlepši”.
Zaboravite Deda Mraza, irvase sa crvenim nosem, Koka Kola kamion i ove, kao i svake naredne godine, uživajte u crvenoj boji Ferarija.