Jedan od parametara za dobru prodaju knjige svakako je i njen naslov. Mnogi manje poznati autori često su u nedoumici kada je u pitanju naslov dela, a budući da danas skoro svako može da izda knjigu, nije ni čudo što većina ljudi ne raguje burno kada vidi ili čuje za neki čudan ili pak glup naslov. Ipak, takvi naslovi ostaju upamćeni.
Koliko je ova manija oko glupih i čudnih naslova otišla daleko, govori i činjenica da časopis Bookseller jednom godišnje raspisuje kokurs za odabir “najbesmislenijeg” naslova. Prva nagrada “Diagram of diagrams”, ne donosi autoru pobedničkog naslova nikakvu materijalnu dobit, već samo skreće pažnju na njega i njegov rad. Pogledajte listu nekih pobedničkih naslova sa ovog konkursa:
“Zloba patlidžana”
“Atomsko sklonište za vašeg konja”
“Magični keltski seks”
“Neverovatni mali Jevreji”
“Grob iz vaše mašte”
“Poštari seoske grčke i brojevi njihovih štambilja”
“Kako zagaditi šumu”
“Italijanski bez reči”
“Ponovno korišćenje grobljanskog zemljišta”
“Ljudi koji nisu znali da su mrtvi”
“Tetovirane gorštakinje i kako im se udvarati u Dagestanu”
“Formiranje čajnih kesica”
Po nekom mišljenju nas sa portala Lifehacker.rs, nijedan od ovih naslova nije toliko banalan i lud kao pojedini naslovi dr Vojislava Šešelja. Kada je Šešelj u pitanju, moramo reći da njegova dela generalno nisu besmislena i da su formirana u obliku naučnih studija. Ipak, retki su oni koji bi seli i čitali hiljade i hiljade strana Šešeljevih “teorija”.
Neki naslovi Šešeljevih knjiga: Pada vlada kao klada, Srpski bračni par “Čaušesku”, Afera Hrtkovci i ustaška kurva Nataša Kandić, U čeljustima kurve Del Ponte, Đavolov šegrt zločinački rimski papa Jovan Pavle Drugi, Mafijaška pudlica Nebojša Čović, Vašingotski seksualni manijak Bil Klinton, Lažljiva haška pederčina Džefri Najs, Engleski pederski isprdak Toni Bler, Rimska kurija večito žedna srpske krvi, Podmukli galski picopevac Žak Širak, Politički ortakluk kurve Del Ponte i kurve Del Koštunice, Smežurano kengurovo mudo Kevin Parker, Kora od banane.
Pošto je nepisano pravilo da ljudima gluposti ostaju najduže u glavi, ovakvi naslovi mogu se okarakterisati kao solidan marketinški pokušaj autora da privuče neku širu čitalačku publiku.