Kako bi bolje organizovali svoje vreme, mnogi ljudi prave listu sa stvarima koje treba uraditi određenog dana ne bi li istakli prioritete, održali ili povećali motivaciju i generalno poboljšali svoju produktivnost. To je odlična navika koju bi svako trebalo da praktikuje. Pod pretpostavkom da i kod vas postoji navika redovnog sastavljanja liste (planera), postavlja se pitanje koliko često smo zapravo u mogućnosti da ispunimo očekivanja i čekiramo baš sve od planiranih stvari za taj dan. Ne postoji neko savršeno pravilo kako sastaviti to-do listu i učiniti svoj dan najefikasnijim mogućim, ali svakako da poštovanjem ovih pet saveta možete značajno uticati na poboljšanje dosadašnjih rezultata.
Neka vaša to-do lista bude deskriptivna, ali i jasna
Koristite jasne rečenice sa više detalja, s obzirom da se svega što ste planirali u 8 ujutru treba isto tako prisetiti i u 4 posle podne. Posebno se odnosi na velike i složene zadatke koje je čak poželjno razložiti na manje delove radi što boljeg definisanja predstojećih obaveza. Takođe, izbegavajte nepotrebne i nejasne rečenice koje samo mogu da smetaju.
Nemojte pretrpavati listu
Ako ste preterano optimistični i zacrtavate svoja očekivanja izvan realnih granica mogućnosti, velika verovatnoća postoji da ćete sebe uskratiti satisfakcije zbog neispunjenja svih obaveza na kraju dana. Plus, ako previše stvari zabeležite, postoji mogućnost da dođe do obeshrabrenja. U tom slučaju, nećete znati ni odakle da počnete, pa se rizik od prokrastinacije povećava. Zato se držite neke prihvatljive norme.
Izbegavajte izdvajanje svog vremena za energetske vampire
Iako možda niste upoznati sa pravim značenjem izraza energetski vampir, neminovno je da ste dosada sigurno imali susreta sa nekima od njih. To su ljudi koji isisavaju svu vašu energiju tako što fokus bace na njih same, na njihove probleme, bez preteranog zalaganja za vas ili vaš tim. Vaše vreme i prioriteti su takvim osobama skoro pa nepoznanica. Takve osobe će vas često cimati da im pomažete oko svega i svačega a isto tako često vi nećete imati nikakve koristi od toga. Vaš dnevni raspored biva poremećen, vreme potrošeno, a samim tim i produktivnost umanjena. Ako ništa nije zaista hitno, kulturno recite kako ste u škripcu sa vremenom jer radite nešto zaista važno, kako bi svoju energiju sačuvali za nešto pametnije.
Ne zaboravite da u svoju listu ubacite i vreme za pauzu
Veoma je bitno praviti pauze, ali isto tako i ograničiti vreme trajanja tih pauza. Koliko god da ste zauzeti i pretrpani nekim poslom, nemojte zaboravljati na pauzu. Prošetajte, pojedite ili popijte nešto… nemojte samo uludno sedeti i skrolovati Home page na Fejsbuku … ako baš ne možete bez Interneta, bolje posetite neki inspirativni sajt ili pročitajte nešto lepo. Sve u svemu, pauze vam služe kao osveženje i mogućnost da na kratko skrenete misli i samim tim održite radnu koncentraciju na visokom nivou. Poslednja istraživanja su došla do saznanja da najproduktivniji ljudi rade oko 52 minuta (intenzivnog rada) sa pauzom od 17 minuta.
Uvek predvidite i ostavite malo prostora za neplanirane događaje
Savršeno ste isplanirali dan, smestili svoje prioritete na pravo mesto, ali desi se nešto neplanirano što vas omete. Može to biti molba kolege da mu pomognete (ne onog kolege vampira), iznenadan poziv omiljene koleginice na kafu ili neka udarna vest koja vam preokupira pažnju. Zato uvek ostavite nekoliko praznina u svojoj listi, kako biste sebi dali dovoljno prostora u slučaju neočekivanih događaja.
Izvor: mashable.com
Ako vam se svideo članak i smatrate da vam je od koristi, slobodno nas podržite i zapratite jednim lajkom FB stranice Lifehacker.rs, jer vi dragi čitaoci ste sve što imamo! Hvala! 🙂