Endi Vorhol i 15min. slave
Kad bismo bili realni, svako od nas je bar jednom u životu poželeo da bude popularan. Da ga ljudi vole i da je omiljen. Prihvaćen. Pa, čak i oni koji beže od svega što je mejnstrim.
Čim sam napisala prvu rečenicu ovog teksta, setila sam se Endija Vorhola. A i juče, dok sam putovala na Žarkovo, prošla sam ulicom koja je posvećena ovom pop art umetniku. Nego, njegova poznata rečenica o 15 minuta slave.. Kako je uopšte došao do te ideje? Reći ću vam, a i ima veze sa ovim tekstom.
Činjenica je da su 60te, u kojima je Endi stvarao, bile godine ekspanzije tehnike. Kad se pojavila kamera on je snimao i snimao. Čak 60 filmova za 5 godina. Shvatio je da će nam u budućnosti određeni mediji omogućiti, slavu. Da će životi anonimnih ljudi moći da postanu javni. I, šta imamo danas? Društvene mreže koje nam upravo to i omogućavaju. Facebook, Instagram, Youtube, Twitter..Ti si, uz male cenzure ili autocenzure, car svog virtuelnog prostranstva.
Da. Možete na Netu naći brojne tutorijale o tome kako steći instant popularnost. Oni uglavnom sadrže pravila o tome u koje vreme se koji sadržaji na koju od mnogih platformi postavljaju. Da li je to ujutro, jer se u kancelariji prvo proskroluje po mrežama i portalima kako bi se bilo u toku, ili je to posle podne pred polazak kući. Postoji i optimalni broj objava koji je potrebno ispuniti. Bitan je i stav. Pozitivan ili negativan. Smajli ili ugly face. Kritički nastrojen post ili onaj pohvalni..I svakako, svi oni potenciraju na kreativnosti, originalnosti, autentičnosti, haštegovima, filterima…Pravila su tu da se poštuju ili obaraju. Šta kažete?
Kod one smo tačke kada proveravate svoj post na svakih par minuta i brojite lajkove. Strepite nad svakom notifikacijom. Ne mogu da govorim generalno, ali većina je ovo osetila. Jer, lajkovi nam daju povratnu informaciju. Bivamo prepoznati. Shvatamo da nismo sami i da se neko identifikuje sa nama. Ali, koliko to govori o kvalitetu? Iskreno, ne znam. Da li post ljudi lajkuju zbog vas ili zbog toga što im se stvarno baš to dopalo, pitanje je. Ono što je sigurno, to govori o vašoj popularnosti, o vašoj ličnosti.
Popularan biti znači privući pažnju na sebe. Naći način. Danas možeš tako što ćeš se ponašati nesuvislo, biti hrabriji, duhovitiji od proseka ili..samo biti ti? Bez kopiranja.
Da, zvuči kao kliše. „Budi svoj jer si takav jedinstven. Niko nije kao ti, poštuj razliku.“ I sve to jeste istina. Ali, bez uticaja sa strane se ne može živeti. Osim ako ste Robinzon Kruso. Jer, činjenica je da sve što radimo ili mislimo, ima u sebi od svega što smo videli ili pročitali, doživeli. Samo je drugačije upakovano. Tako da, opšta mesta su ono što nije dobro. Raditi, a ne znati zbog čega. S’ toga, i ako kopirate, radite to jer želite nešto da kažete. Neku istinu koja je prošla kroz vaš sistem.
Važno je da budete iskreni. Kako prema sebi tako i prema drugima. Jer, ljudi koji vas prepoznaju će i ostati „uz vas“ a sami sa sobom ćete se osećati dobro. Zato, ne plašite se. Jer, nije popularnost broj već kvalitet. Da, iako je zvanična definicija drugačija, popularnost se u zadatim uslovima, ustvari meri količinom prihvatanja samoga sebe. Sve ostalo su samo bonusi. Zato pitam, “koliko si ti sebi popularan?”
O slatkišima u službi produktivnosti možda niste ni razmišljali. A šta ako vam kažemo da… Pročitaj više
Poslednjih godina kompjuterske i internet tehnologije napravile su bum na tržištu rada. Od programerskih veština… Pročitaj više
Humanizam je filozofski i etički stav koji naglašava vrednost i delatnost ljudskih bića. Sa druge… Pročitaj više
Odgovor na ovo pitanje i nije baš jednostavno dati. Nije baš kao da je osobenost… Pročitaj više
Šta je to "Pet stadijuma tuge"? Model „Kuber-Ross“, poznatiji kao Pet stadijuma ili faza… Pročitaj više
Kod nas reciklaža još uvek nije u potpunosti zaživela. Institucije se donekle trude da bar… Pročitaj više
Ovaj sajt koristi kolačiće
Ostavi komentar