Danas, u vremenu neoloberalnog kapitalizma, potpuno je normalno da imamo tako malo vremena. Jer, ima toliko puno zadataka da se završi. Ne samo na jednom, nego i na više radnih mesta. Ako se tome dodaju i poslovi po kući, spisak postaje još duži. Zato, u cilju bolje produktivnosti, neophodno je dobro se organizovati. Mi ćemo vam sada malo pomoći, u slučaju da vam organizacija nije jača strana.
Zašto i kako
Podelite zadatke u zavisnosti od toga koliko koji zahteva energije, vremena, koji ima prioritet ili oblast u kojoj se primenjuje.
Nisu svi zadaci od iste važnosti. Iz tog razloga, da bi se usredsredio na glavni, treba ih sortirati pre stavljanja na spisak.
Evo prema čemu možemo podeliti zadatke na kategorije:
1. Koliko zadatak zahteva energije
Odaberi 3 grupe zadataka: sa visokom, srednjom i niskom potrošnjom mentalne energije. Zatim ih raspodeli po ovim kategorijama. Ovakav pristup će ti pomoći da napreduješ u poslu čak i tada kad ne možeš da se baviš komplikovanima zadacima. Ali on zahteva iskrenost. Ako si energičan, kreni sa zadacima koji zahtevaju veliku potrošnju energije umesto da varaš sebe baveći se jednostavnim pitanjima.
Caka je u tome što čak i da se ne osećaš lepo, napredovaćeš radeći zadatke koji zahtevaju malo energije. Prednost je što ti i mali koraci pomažu da napreduješ. Kad se budeš rešio jednostavnih zadataka, može ti se stvoriti energija i za komplikovanije zadatke.
2. Koliko zadatak zahteva vremena
Ovakav pristup ćete koristiti kad je neophodno upravljati zadacima u različito vreme tokom dana. To je pogotovo korisno, ako imaš osnovni posao i usput razvijaš svoj biznis.
Na primer, ako tvoj posao zahteva da proveravaš poštu više puta dnevno. Manje će biti efikasno ako na spisak staviš zadatak u smislu “proveriti poruke”. Pametnije je podeliti dan na tri dela i proveravati jutarnju, podnevnu i večernju poštu. Ima u tome u dodatni plus – nećeš suviše često da proveraš inboks i na taj način sebi odvlačiš pažnju od drugih poslova.
Ako ne znaš šta da radiš tokom dana, jednostavno pogledaj na listi zadataka ovaj vremenski odsečak.
3. Kog je zadatak prioriteta
Saglasno matrici Ejzenhauera zadaci se dele na 4 kategorije:
- hitni bitni;
- nehitni bitni;
- nebitni, ali hitni;
- nebitni i nehitni
Ako podelimo zadatke na ove kategorije, odmah postaje očigledno šta treba da se uradi sada, šta kasnije, a šta nikad. Ovakav prisup pomaže da se ne zaborave bitni poslovi što se ponekad dešava kad su zapisani zajedno sa ostalima.
4. U zavisnosti od oblasti u kojoj se zadatak primenjuje
Stavka “oprati sudove” na poslovnoj listi samo smeta. Probaj da podeliš zadatke na dve glavne oblasti: poslovna i privatna. To je pogotovo bitno za one koji rade od kuće ili se bavi frilensom. Jedan spisak u kojem ima i poslovne i kućne zadatke, samo odvlači pažnju i smanjuje produktivnost.
Naravno, mogu da se kombinuje sva 4 pristupa. Koristi ih tako kako tebi odgovara. Bitno je da tvoj spisak zadataka bude što organizovanij jer će tako i tvoja produktivnost biti bolja.