Pitate se kako da postavite ciljeve koje možete postići? Najpre, postavljanje ciljeva je važno jer na taj način dajemo sebi smernice u životu. Zatim, pomažu nam da se fokusiramo na tačno ono što želimo da postignemo. Daju nam motivaciju, a smanjuje dosadu. 

 

Zašto je korisno imati ciljeve? 

 

Ciljevi podrazumeva akciju! Naime, svi imamo želje, međutim, samo želeti nešto najčešće nije dovoljno da to i ostvarimo. Potrebno je preduzeti akcije u smeru ostvarivanja date želje. Dakle, kada neku želju odredimo kao cilj i osmislimo plan kako do njega, je način na koji ćemo tu želju i ostvariti. 

Na primer, ukoliko želite da manifestujete ljubavnog partnera a sedite “ u četiri zida“, ne odlazite na mesta gde se ljudi kreću, ne ulazite u komunikaciju sa ljudima i sl. teško da ćete privući partnera. Ne kažem da je nemoguće, možda vam ta osoba pokuca na vrata, ali takvi slučajevi su retki. Dakle, potrebna je ciljana akcija. Potrebna je odluka da delujemo u smeru svoje želje. 

Taj put ostvarivanja ciljeva nije uvek lagan, ali je vredan, jer vodi do ispunjenijeg i boljeg života. 

 

Šta je prvi korak? 

 

Prvi korak je da postavimo jasne ciljeve. I realne. Moramo odlučiti šta je to ka čemu želimo da se krećemo i šta želimo da bude deo naše realnosti. Takođe, ti ciljevi moraju biti nešto što je nama važno. Ciljeve ne treba da postavljamo da bismo udovoljili očekivanjima okruženja i društva, već da bismo udovoljili sebi i onome što želimo da bude naš život. 

Promislite šta je to što želite da radite ili u čemu želite da se poboljšate. Neka to bude nešto što vas interesuje. Vrlo teško ćemo se primorati da radimo stvari koje nas ne zanimaju i koje duboko u sebi ni ne želimo. Nema potrebe za tim. Koncentrišite se na ono što želite da budete.  

 

Kako dalje odrediti ciljeve? 

 

Kada imate ideju u kom pravcu želite da vas ciljevi odvedu zapitajte se: “ Kako će moj život izgledati kada ostvarim ove ciljeve i kako ću se osećati kada ih ostvarim? Da li ti ciljevi odgovaraju mojim životnim vrednostima?“ 

Ako utvrdite da će vas ciljevi koje ste odredili zaista voditi u smeru u kom želite da idete, razbijte ih na sitnije korake odnosno podciljeve. Tako ćete ostati motivisani, posebno kad su pitanju ciljevi čije ostvarivanje zahteva duže vreme.  

Nekada su naši ciljevi previše uopšteni kao npr. “ Želim da budem zdraviji/a.“ Tada je potrebno da utvrdimo koji su to koraci koji će dovesti do tog rezultata. Recimo, podcilj tu bi mogao biti da treba da vežbam, da promenim ishranu, smanjim količinu šećera koji konzumiram itd. Na ovaj način, svaki put kad ostvarimo neki od tih podciljeva imamo osećaj uspeha i zadovoljstva što povećava mogućnost da ćemo se zaista posvetiti ostvarivanju većeg cilja.  

 

Još jedan važan korak! 

 

To bi bilo da odredite rok u kom ćete pokušati da ostvarite cilj. Tako ćete se lakše fokusirati i bolje odrediti akcije koje treba da preduzmete koko bi, u datom roku, došli do završetka procesa ostvarivanja cilja.  

 

Zapamtite ovo! 

 

Nekada ćemo se na tom putu do nekog cilja umoriti. U redu je da tada zastanemo, odmorimo, ali ne i da odustanemo. Odustajanje je opcija onda kada utvrdimo da neki od naših postavljenih ciljeva možda nisu ono što zaista želimo. I to se može dogoditi. Kada su u pitanju ciljevi koje iskreno želimo, tada smo dužni sami sebi da u njihovom ostvarivanju istrajemo! 

Ukoliko na tom putu nekada zapnemo, ako neka od akcija ne daje rezultate, u redu je da zastanemo i promislimo šta drugo možemo da preduzmemo. Takođe, ako nekada ne možemo sami u redu je tražiti pomoć. Nekada ljudi oko nas imaju rešenje koje mi još ne vidimo.  

Mi možemo mnogo! Najčešće mnogo više nego što smo sebe ubedili. Postavljanje ciljeva i kretanje ka njima kroz ostvarivanje podciljeva pomaže da izvučemo iz sebe mnogo više nego što mislimo da smo sposobni. A sposobni smo i stvoreni da živimo svoje želje, jedino što moramo da odradimo sav posao koji stoji iza pretvaranje želja u stvarnost! 

Slavite svaki ostvareni korak do vaših ciljeva! 

🖊️ Suzana Ademi

Zaprati nas na Fejsbuku

Zaprati nas na Instagramu

Oznake: , , , ,