Lična produktivnost je ključna za uspeh u poslu, pa nije čudno da mnogi ljudi tragaju za načinima da je poboljšaju. Neki se oslanjaju na kofein, drugi na redovnu fizičku aktivnost, a treći na neke taktike planiranja vremena i bolje organizacije. Međutim, jedan od načina koji se često zanemaruje jeste – konzumacija slatkiša. Da, dobro ste pročitali – slatkiši! Iako se čini da oni nisu prijatelj produktivnosti, istraživanja su pokazala da oni mogu imati pozitivan uticaj na naše raspoloženje, motivaciju i energiju tokom radnog dana. U ovom tekstu ćemo zato objasniti kako slatkiši mogu uticati na vaše radne navike i kako ih možete iskoristiti za unapređenje produktivnosti i motivacije. Bez obzira da li ste ljubitelj čokoladnih ili gumenih bombona, torte ili keksa, ovaj tekst će vam pomoći da otkrijete kako slatkiši mogu postati vaš novi trik za bolju produktivnost na poslu. U ovom tekstu ćemo zato objasniti kako slatkiši mogu uticati na vaše radne navike i kako ih možete iskoristiti za unapređenje produktivnosti i motivacije. Bez obzira da li ste ljubitelj čokoladnih ili gumenih bombona, torte ili keksa, ovaj tekst će vam pomoći da otkrijete kako slatkiši mogu postati vaš novi trik za bolju produktivnost na poslu.
Kako oni deluju? Istraživanja su pokazala sledeće.
Da bismo uspešno radili, bilo da je u pitanju fizički rad ili mentalni napor, potrebno je da imamo dovoljno energije. Naše telo energiju dobija iz hrane, a najviše iz ugljenih hidrata koje pretvara u energiju. U ugljene hidrate spada i šećer. Slatkiši su poznati po tome što povećavaju nivo šećera u krvi. Kada konzumiramo slatkiše, naš organizam oslobađa insulin koji pomaže u pretvaranju šećera u energiju. Ovo može biti korisno tokom radnog dana, kada nam je potrebna dodatna energija za obavljanje zadataka. Pala vam je radna energija, osećate se tromo i pospano? Par čokoladnih dražeja rešiće stvar. Mnogi energetski napici, pored toga što imaju veliku dozu kofeina, imaju i dosta šećera. Zapravo, ako krenete da čitate sastav, šećer i voda su prvi na spisku. Eto još jednog znaka da slatko i energija idu zajedno. Energija nije dovoljna, ako ste loše volje. Tu su, u odnosu na energetske napitke, slatkiši u prednosti.
Kada jedemo slatkiše, naš organizam oslobađa serotonin, neurotransmiter koji nam pomaže da se osećamo dobro i srećno. Kada smo u dobrom raspoloženju, imamo više motivacije i energije za obavljanje posla. Zato jer imaju ovu moć, često se koriste slatkiši kao znak pažnje. Njega možete ostaviti nekome na stolu ili ga dati tokom pauze.
Mali znaci pažnje mogu se dati poslovnim partnerima u vidu korporativnih poklona, ali ako govorimo i produktivnosti onda oni treba da budu usmereni na radnike. Iako su naizgled sitnica, poslastice u vidu porcije šarenih gumenih ili čokoladnih bomnona, očas posla mogu da promene raspoloženje u kolektivu i pokrenu motivaciju.
Neki poslovi su stresni ili u nekim trenucima postanu takvi. Kada smo pod stresom, naš organizam oslobađa hormon kortizol koji može imati negativan uticaj na naše zdravlje, kao i na produktivnost. Nervoza je često vrlo spustavajuća emocija. I šta onda? Slatkiši mogu pomoći u borbi protiv stresa tako što oslobađaju endorfin, neurotransmiter koji nam pomaže da se opustimo i umanjimo nivo kortizola u organizmu. Naravno, to neće odmah rešiti naše probleme i obrisati stres, ali može pomoći da se malo smirimo i trezvenije razmišljamo, pa samim tim, budemo i produktivniji.
Ok, evo i nekoliko praktičnih saveta. Kada je u pitanju korišćenje slatkiša kao alata za unapređenje radnih navika, postoji nekoliko korisnih saveta koje možete primeniti u praksi.
Naravno, ovo nije jedini način koji treba da koristite, već samo ideja kako da one već standardne izlizane taktike ( poput pauze , pravilne ishrane, muzike za bolji fokus i slično) dodatno zasladite i učinite zanimljivijim. Savet plus: Ako organizujete tim bildinge, neka slatkiši obavezno budu u planu. Isto i ako organizujete poslovna okupljanja na koja dolaze druge firme sa kojima sarađujete. Da sve bude još bolje, možete ih poručiti i sa štampom svog brenda. Ne postoji jednostavniji način da za ime svog brenda vežete pozitivnu asocijaciju, jer ko još ne voli slatkiše. Ako još niste probali slatkiše u svrhu produktivnosti, nadamo se da sada imate dobre argumente za to. Pokušajte.
Poslednjih godina kompjuterske i internet tehnologije napravile su bum na tržištu rada. Od programerskih veština… Pročitaj više
Humanizam je filozofski i etički stav koji naglašava vrednost i delatnost ljudskih bića. Sa druge… Pročitaj više
Odgovor na ovo pitanje i nije baš jednostavno dati. Nije baš kao da je osobenost… Pročitaj više
Šta je to "Pet stadijuma tuge"? Model „Kuber-Ross“, poznatiji kao Pet stadijuma ili faza… Pročitaj više
Kod nas reciklaža još uvek nije u potpunosti zaživela. Institucije se donekle trude da bar… Pročitaj više
Ukoliko bi se zaputili pravcem zapadnog kraja Srbije, sa osmišljenom rutom i planom obilaska, nezavisno… Pročitaj više
Ovaj sajt koristi kolačiće
Ostavi komentar