Zahvalnost je jedan od najvažnijih elemenata sreće i uspeha uopšte. Da li ste znali da se ljudi koji praktikuju zahvalnost osećaju smirenije, ispunjenije, saosećajnije, bolje spavaju, manje su pod stresom i svesniji su vrednosti svega što imaju u životu? Međutim, to su tek neki od mnoštva benefita praktikovanja zahvalnosti. 

 


Kako zahvalnost utiče na kvalitet našeg života?

 

Svi se ponekad borimo sa negativnim mislima, koje neretko stvaraju negativne cikluse u našim životima. Zahvalnost pomaže da vremenom te misli sve češće usmerimo ka optimizmu i otvorimo neke nove mogućnosti u životu. Takođe, počinjemo drugačije da reagujemo na situacije koje nam se dešavaju i da sve češće pronalazimo dobro u njima. Ili, ukoliko nije dobro, da to mirnije prihvatimo i nosimo se sa tim.

Zahvalnost nas uči da uhvatimo srž svakog trenutka, da živimo u sadašnjosti, a ne zarobljeni u prošlim dešavanjima. To ne znači da treba apsolutno sve da vidimo kao divno, niti da uopšte nemamo negativne misli, već da smo svesni, te da cenimo blagoslove koje imamo. Jer nam je mnogo toga dato u ovom životu. To je zapravo put koji nas vodi ka tome da promenimo fokus sa onoga što nam fali na ono što nam je već prisutno u životu.

 

A posledice nezahvalnosti, koje su?

 

To je princip po kome dozvoljavamo problemima da nas definišu. Nezahvalni smo kada ne primećujemo vrednost ljudi, prirode i celokupnog života oko nas. Međutim, nezahvalni smo i kada većinu energije trošimo na žaljenje, ljubomoru, ogorčenost. Nažalost, često lakše upadamo u takve šablone nego što uspevamo da održimo fokus na stvarima koje su dobre kod nas i u našem okruženju.

Biti zahvalan ne znači nemati problema. Svi mučimo neku svoju muku. Svi se ponekad uhvatimo kako se žalimo, nekada oko sasvim sitnih stvari. Ali, ono što zahvalnost podrazumeva jeste da ne dozvolimo da nas problemi određuju i preuzmu potpunu kontrolu nad našim životnim iskustvom.

Značajna posledica nezahvalnosti je da njome razvijamo nezdrav ego. Ego koji nam pomaže da razvijemo veru u sebe i grabimo ka našim ciljevima je zdrav. Ego koji razvijemo u pravcu da nam je potrebno da se postavljamo iznad ostalih, da smo uvek u pravu i da ne znamo da cenimo ono što imamo, je onaj koji nas vodi u usamljenost, negativnost i nepovezanost sa sobom i drugima.

 

Kako praktikovati zahvalnost?

 

Negovanje zahvalnosti je veština. Zahteva vreme kao stvaranje bilo koje druge nove navike. Zahteva i upornost. Jedan od najčešćih načina razvijanja osećaja zahvalnosti je vođenje dnevnika zahvalnosti. U njega se svakodnevno zapisuje nekoliko stvari (najčešće 3-5) na kojima smo zahvalni i na kojima želimo da održimo fokus. To mogu biti stvari kao što je na primer zahvalnost za čistu vodu, svež vazduh, trenutke tišine ili zato što nam je neka osoba prisutna u životu. Dakle, bilo šta što želimo možemo zapisati.

Cilj ovoga jeste da postanemo svesni svega divnog što imamo, a što uzimamo zdravo za gotovo ili što ni ne prepoznajemo da je tu. Ovako se stvara dobra praksa, a vremenom nam dnevnik nije više ni potreban da bismo se podsetili da osetimo zahvalnost. Uz to, treniramo mozak da razmišlja o pozitivnom.

Najbolja stvar jeste ta da nam sve to oduzima samo par minuta dnevno, a ima višestruke dugoročne benefite za naše mentalno i fizičko zdravlje.

 

I za kraj…

 

Vežbajte razvijanje osećaja zahvalnosti i gledajte promene u vašem emotivnom stanju i celokupnom životu. Ako ništa drugo, zahvalnost čini da se osećamo dobro, a to je već samo po sebi dovoljno dobar razlog da je negujemo. I ne zaboravite da se, ukoliko osećate zahvalnost prema nekoj osobi, postarate da im to i kažete!

Dakle, na čemu i kome ste vi zahvalni?

Avatar

🖊️ Suzana Ademi

Zaprati nas na Fejsbuku

Zaprati nas na Instagramu