Evo, deluje da su oni ružni dani konačno iza nas. Nisam sigurna kako stojimo sa Merkurom, ali što se temperature tiče, bolje je. Ima sunca, vedrog plavog neba I polena. Malo se šalim, a malo I ne. U svakom slučaju, nije da nam vremenske prilike otežavaju izlazak. Plus, maj deluje vrlo interesantno kad su u pitanju kulturna dešavanja. Vrlo bogata I raznovrsna ponuda. Zato sam vam izdvojila 5 događaja, ali vrednih – da ne biste slučajno omašili I izgubili priliku da sijate još više.

Inače, ovih dana baš razmišljam o tome koliko nas nova iskustva menjaju na bolje. Pogotovo ona koje se tiču lične nadogradnje. Nauči da sviraš novi instrument, novi sport, ples..i videćeš. Garantujem!!

Ali, kako sam vas navikla, krećemo od novog termina pa onda polako redom. Događaj za događajem. Stavljam vas na energetski punjač.

Pojam

 

Ovoga puta, pojam je na slovo „A“. Zašto? Zato što je ponedeljak u nedelju. Šta to znači? Da treba početi danas jer su nazivi dana relativna stvar. Bitno je sada i odmah.

Dakle, aikoničko. Vizualni znak uspostavlja značenja na temelju konvencije ili uobičajenosti, a NE na temelju vizuelne sličnosti i perceptivne analogije vizuelnog izgleda znaka i objekta na koji on ukazuje. Termin je izveden kritikom zamisli ikoničkog znaka u praksi i teoriji apstraktne umjetnosti.

Umjetničko djelo (slika, skulpnlra, film, fotogram) aikoničko je ako je njegovo značenje određeno aikoničkim znakovima i njihovim odnosima u vizuelnom umetničkom djelu. Za umetnost 20. veka karakteristična su tri tipa aikoničkih znakova: (I) apstraktni aikonički znakovi; (2) fonalni aikonički znakovi; (3) paraikonički znakovi.

Apstraktni aikonički znakovi svojstveni su apstraktnom slikarstvu prvih deset godina 20. veka i definišu se kao znakovi nastali slikovnom ili skulpturalnom transformacijom i redukcijom ikoničkog znaka.

Formalni aikonički znakovi svojstveni su konkretnom, geometrijskom i strukturalističkom slikarstvu, skulpturi, filmu i fotografiji.

Paraikonički znak svojstven je postavangardi, od konceptualne umjetnosti do postmodernizma. Paraikonički znak je ikonički znak koji na osnovi vizuelne sličnosti ili konvencionalne običajnosti prikazuje druge znakove i znakovne strukture izražavanja i prikazivanja kulture i sveta umetnosti. 

Izvolite:

 

1. događaj (12.05.2019.)

 

Za početak, Crni talas. Da, to je veoma važan period na Jugoslovenskoj kulturnoj I političkoj sceni. Obuhvata period šezdesetih I ranih sedamdesetih godina 20. veka. Karakteriše ga bunt I kritička prizma kroz koju su, umetnici posmatrali socijalističko društvo I samu ideologiju. Nasuprot zvaničnoj, vlasti okrenutoj umetnosti, koja se bavi veličanjem I ulepšavanjem svega ostavrenog u socijalizmu, crnotalasni stvaraoci se bave realnim prikazom svakodnevnog života “nepoznatih” ljudi. Ljudi iz naroda. Iz tog razloga je ovakav, nepodoban pristup temi  vladajuća elita nazvala “crni talas”. 

Šta: Film “Čudna devojka” Gde: Knjigodrom Topolska 18 Kad: 20-22h Ulaz: Slobodan

Ostvarenje je iz 1962. U pitanju je prvi jugoslovenski film crnog talasa.

Sinopsis: Devetnaestogodišnja Minja, razočarana posle afere sa profesorom crtanja, napušta provincijski gradić u kome živi. Dolazi u veliki grad nipodaštavajući ljubav. Međutim, naišavši na Nenada, ona se menja pod dejstvom njegove I sopstvene ljubavi.

Režija: Jovan Živanović Scenario: Jug Grizelj, Grozdana Olujić Igraju: Špela Rozin, Voja Mirić, Zoran Radmilović, Dušanka Antonijević, Dimitrije Bugarčić.

2. događaj (15.05.2019.)

 

Posle pokretne trake, idemo na nešto živo kao što je teatar. Znate, magija pozorišta je pre svega u njegovoj neponovljivosti. Nikada glumci neće odglumeti ili odigrati isto. Taj kontakt između izvođača I publike je ono što film ne nudi. Energija koja dolazi sa scene može promeniti i pokrenuti gledaoce. U tome je njegova snaga. 

Šta: Predstava “Nije me briga” Gde: Bitef teatar Kad: 21h Ulaz: Besplatan

Komad prati evoluciju ljudskih odnosa u eri društvenih mreža. Centralni pojam je “fragmentiranost” komunikacije I života na fejsbuku koja dovodi do entropije. Bez ikakvog smisla I reda iznose se lažni ili istiniti životi I misli.

Piccola Compagnia Impertinente, Foggia u okviru 14. Festivala internacionalnog studentskog teatra (gostovanje u Bitef teatru)

Autor i reditelj: Pierluigi Bevilacqua (Luigi Pietro Filippo Bevilacqua)
Glumci: Asia Correra, Michele Correra, Simona Bordasco, Giammarco Pignatiello, Giulia Palumbo, Mario Mignogna, Martina Miticocchio

3. događaj (19.05.2019.)

 

Hi, hi, hi..Uvek sam smatrala da postoje ljudi koji mogu da pročitaju tone knjiga, ali da opet ostanu nepromenjeni. Razlog je taj što u knjizi vide samo sebe, a ne nešto izvan što bi ih podstaklo na promenu. Zato je jako bitno znati protumačiti delo, pa I kritički. Jer, na taj način, ulazimo u celu priču mnogo objektivnije I angažovanije. Na kraju, obogaćeni smo I promenjeni.

Šta: Književni kružok “Tehnike kritičkog čitanja I mišljenja” Gde: Share Square Kad: 18:30-20:30h Domaćin: filozof Uroš Tomić Ulaz: 300din

Put ka analitičkom tumačenju ne samo književnih dela već I dešavanja oko vas, void ovoga puta preko dela Milana Kundere “Lažni autostop”. Zato, pročitajte ove stranice I pripremite se za čas.

Čas je koncipiran na sledeći način:
1.Igra upoznavanja i uvod u temu (10 min)

2.Osnovne informacije i interesantne činjenice o piscu i delu (10 min)
3.Diskusija o delu uz učenje tehnika pristupa čitanju i razumevanju pročitanog (60 min)
4.Diskusija o društvenom fenomenu kojeg se delo dotiče (25 min)
5.Saveti za zaokruživanje argumentacije i zatvaranje diskusije i časa (15 min)

4. događaj (21.05.2019.)

 

Pored zakona koji vladaju u jednoj državi, svakako je važan I obrazovni sistem. Zašto? Zato što on pomaže deci da stasaju u ljude. U one koji neće bespogovorno izvršavati naredbe već će I razmisliti pre nego urade.

Šta: “Zapatizam i pedagogija potlačenih“ (kratki filmovi i predavanje) Gde: UK Parobrod Kad: 19-21:30h Predavač: Milan Gačević Ulaz: Besplatan

Paulo Freire je brazilski pedagog je kritičar obrazovanja kojeg je nazvao “bankarskim”. Ova vrsta obrazovanja polazi od pretpostavke prema kojoj je učitelj subjekt procesa učenja, dok su učenici samo puki objekti. Nasuprot bankarskom obrazovanju, on je razvijao pedagodiju potlačenih (ili obespravljenih) koja počiva na pretpostavci prema kojoj mora da postoji dijalog između učitelja i učenika. To je značilo da obespravljeni učenici koji prolaze kroz proces obrazovanja moraju da budu subjekti ovog procesa. Na kraju, kao što je Freire insistirao na tome da učenici moraju da budu subjekti obrazovanja, tako zapatisti insistiraju na tome da sami potlačeni moraju da budu subjekti borbe protiv tlačenja.

5. događaj (24.05.2019.)

 

Festivali su mesto susreta, pogotovo kad se radi o internacionalnom događaju. Tu ne samo da se upoznaju, u ovom slučaju, umetnici sa raznih meridijana već I posetioci. Zamislite, kad dva umetnika razmenjuju ideje I nadograđuju se. Zamilite dva zainteresovana posmatrača koja razmenjuju utiske I prolaze zajedno kroz celu koncepciju. Ima li šta lepše? Ima, ali malo toga. Ovo je neprocenjivo iskustvo.

Šta: Mikser festival Gde: Gundulićev venac 56 (Donji Dorćol) Kad: 24-26.05

U pozivu piše : „Cirkuliši!“ – slogan jubilarnog festivala koji se posle godinu dana pauze vraća na regionalnu scenu – na jezgrovit način simbolizuje strateško partnerstvo sa Programom Ujedinjenih nacija za razvoj – UNDP Serbia na pokretanju Platforme za cirkularnu ekonomiju u Srbiji koja će otvoriti novo poglavlje u umrežavanju kulturnog, kreativnog i IT sektora sa stručnjacima za održivi razvoj.“

Eto, toliko za ovaj krug. Lepo se provedite. Opustite se, zaboravite sve drugo i pustite da znanje uđe u  vas. Pa i putem kože. Jer, treba koristiti sva svoja čula i potencijale. Volim vas i možda se negde i sretnemo. 

 

Maša Kočović

🖊️ Maša Kočović

Voli ljude i situacije. U stalnom traganju za odgovorima.

Zaprati nas na Fejsbuku

Zaprati nas na Instagramu

Preporučujemo: