Nesanica je pravi davež. Dosadna je, naporna, dolazi kad ne treba i ostaje predugo. Skoro kao tvoja tašta. Kao i za taštu i za nesanicu ima leka.

Konačno je došlo veče, preumoran si, imao si težak dan i maštao si o svom krevetu još od 4h popodne. Sada je došao taj trenutak. Udobno se smeštaš među jastuke, lagano zatvaraš oči….uživancija

Čoveče, 3h je ujutru, a oči su ti kao u sove. Nesanica? Ne brini, imam pravu stvar za tebe.

Priprema

Kao i poseta tvoje tašte i nesanica se može ublažiti dobrom pripremom. Najpre obrati pažnju na večeru. To znači da, koliko god to zvučalo odlično, sarma kao poslednji obrok definitivno nije dobar izbor. Radije izaberi nešto laganije. Tvoj stomak će ti biti zahvalan.

Pokušaj da pre spavanja radiš stvari koje te opuštaju: šetnja, topla kupka, razgovor sa prijateljima. Čitanje knjiga može biti dobra metoda da se ublaži nesanica, osim ako si knjiški moljac zarobljen u telu studenta književnosti. U tom slučaju imam nešto drugo za tebe: Šest saveta koje moraš čuti ako studiraš književnost

Trebalo je ovo ranije da ti kažem?

Nema veze, ova noć ti je svejedno propala. Zapamti ovo za ubuduće jer će se nesanica sigurno vratiti.

Totalni mrak

Pre nego što legneš pogasi sva svetla, lampice i sijaličice koje bi ti mogle smetati. Potpuni mrak će pomoći tvojim očima da se opuste.Ovo naravno obuhvata i sve električne uređaje. Naučna istraživanja su dokazala da emitovanje plavog svetla iz električnih uređaja previše stimuliše mozak, sprečava ga da se opusti i dodatno podstiče nesanicu. Dakle, eliminiši računar, laptop i mobilni telefon iz svoje blizine.

Čekaj!

Prvo pročitaj tekst do kraja, a onda odloži ometače.

Stisni i opusti

Možda će ti ovo zvučati jako čudno, ali pomaže da nesanica bar malo olabavi stisak kojim te je stegla i pusti te da malo dremneš. Udobno se smesti, lezi na leđa, zatvori oči i lagano stegni mišiće ruku, zadrži nekoliko sekundi i opusti. Nakon toga pređi na ramena, grudi, stomak i sve tako do stopala. Znam, zvuči kao nebuloza, ali pomaže.

Dok ovo radiš pokušaj da ne razmišljaš o stvarima koje koje te muče, o tome gde si sve bio danas i šta treba da uradiš sutra. Nipošto ne razmišljaj o tome kako moraš da zaspiš po svaku cenu, kako ti ističe vreme vreme za spavanje. Kao prvo, ne moraš ti ništa, a kao drugo, opusti se. Tek kad se potpuno opustiš, nesanica će otići.

7-8-9

Zlatno pravilo disanja. Smrt za nesanicu. Udahni vazduh kroz nos i u sebi broj do sedam. Potom na osam sekundi zadrži dah i lagano izdahni brojeći u sebi do devet.Vrlo je jednostavno. Ovaj tempo disanja usporava srčani ritam i smiruje telo i um. Dovoljno je samo nekoliko ponavljanja

7-8-9

7-8-9

7-8

7… već si zaspao.

Ako baš ništa od ovoga ne upali, onda, prijatelju moj, dobrodošao u klub nespavalica. Ne brini, vremenom ćeš se navići na prelepost svog lica ukrašenog podočnjacima, a vampirsko, pardon, aristokratsko bledilo je opet u modi.

Veruj mi, nesanica ima i mnoge dobre strane, ali o tome ćemo drugi put.


Ako niste do sada, zapratite našu Lifehacker.rs FB stranicu.


Autor: Milena Radivojević