Željno iščekivana umetnica Akua Naru po drugi put dolazi u Srbiju. Pretprošle godine je svojim nastupom zasenila publiku na Džez festival u Somboru, a ove godine, 26. oktobra će nastupiti u Dragstoru, u Beogradu.

Još kao mala išla je sa bakom u crkvu. Tamo je utemeljila svoj put u muzici, praveći svoje prve korake u gospelu. Njen talenat je prepoznao ujak koji joj je krišom poklanjao hip-hop ploče, tada zabranjene da se unose u njenu kuću. Od malih nogu se prepoznao njen talenat za rimu, a s toga su u komšiluku pravili amaterska takmičenja u muzičkom izvođenju. Njena muzika je inspirisana tadašnjom političkom scenom u Konektikatu, SAD. Naime, bila je svedok incidenta u Nju Hejvenu gde je jedna žena pretučena skoro do smrti. Slučaj je ostavio ogroman uticaj na nju. To ju je podstaklo je da piše o stanju urbanog društva, položaju i ranjivosti Afričko-Američkih žena kroz istoriju. Zbog robstva, eksploatacije i marginalizacije crnkinja, Akua je odlučila da ispuni svoje telo znanjem i da se usredsredi na centralizaciju i sakupljanje iskustava Afričko-Američkih žena kroz svoj rad.

Aktivistkinja I borac za crnačka prava, Akua Naru (pravo ime LaTanza Olatunji) u svojim pesmama kombinuje strast za muzikom sa aktivizmom, osvrućući se na mnoge borce za ljudska prava kao što su Malcolm X, Markus Garvej I mnogi drugi.

anaru

Njenim prvim albumom „The Journey Aflame“  želela je da učvrsti položaj žena na hip-hop sceni. Ovim albumom se vratila svojim korenovima u Zapadnoj Africi, dajući im značaj u ritmu i zvukovima muzike koji predstavljaju miksturu klasičnog hip-hopa i soul džeza. Svakodnevnim sukobom sa superiornošću bele rase, pevačica pokušava da motiviše I da glas drugim crnkinjama. Želi da ih učini hrabrima, te da ustanu I da glasno budu ono što jesu. Akua Naru kaže da je većina upletena u razmišljanje da su slobodni, ali da duboko u sebi znaju da to ipak nije istina.

Umetnica konstatuje da zvukovi hip-hopa variraju u vrste od njegovog porekla, u zavisnosti da li dolaze iz Kalifornije, preko Teksasa I Luizijane ili iz Njujorka. Takođe zaključuje da je “mejnstrim” hip-hop baš taj koji pokazuje drugačiju stranu njega i da je on najvidljiviji i najzastupljeniji na muzičkoj sceni. Upoznavši ljude širom sveta i njihovu kulturu, ona smatra da je sam hip-hop mnogo dublji od toga, jer kako ona tvrdi, te individue imaju mnogo talenta i ambicija, ali da im još niko nije dao šansu. Smatra da pravi hip-hop baš leži u takvim osobama.


Ako niste do sada, zapratite našu Lifehacker.rs FB stranicu.


Autor: Ljubica Stanković