Kako se vi organizujete? Često nam postavljaju ovakva pitanja, jer je danas teško u jednom danu postići sve ono što smo zacrtali, a da nešto ne zaboravimo. Zato se najčešće koristimo određenim spoljašnjim pomagalima koja nas vode kroz uobičajeni radni dan ili dan pun obaveza na fakultetu. Adresari, dnevnici, sveske, podsetnici, stikeri, hemijske, markeri… zašto su nam ovi predmeti toliko bitni, i na koji način to pokazujemo?

Veća je verovatnoća da ćemo uraditi ono što treba da uradimo ako to zapišemo

Generalno smo uvereni da ćemo sigurno ispuniti određenu obavezu ukoliko je ona zapisana u našem podsetniku, i uz to podvučena markerom u boji. Naravno, pokazana je veza između poboljšanja pamćenja i spoljašnjih pomagala u vidu podsetnika, kalendara itd., jedini „problem“ je setiti se da na početku svakog radnog dana pogledamo u svoju „to do“ listu.

Osećamo da je naš život sređeniji i organizovaniji

Naravno, veoma je važan i naš lični utisak o tome koliko smo uspešni u organizaciji svojih aktivnosti. Ukoliko smatramo da nam kancelarijski materijal u tome može pomoći, najverovatnije ćemo i naučiti kako da se organizujemo. Jedini problem može predstavljati nemogućnost odvajanja od kancelarijskog materijala i organizacije bez te vrste pomoći.

Kupovina kancelarijskog materijala je prvi korak ka organizaciji

Mnogi od nas su se pre polaska na fakultet/zaposlenja osećali izuzetno neorganizovani, te su morali da potraže način da sebi pomognu po tom pitanju. Kupovina dnevnika/podsetnika, olovaka u boji i stikera svakako je dobar početak – osim što će nam pružiti osećaj da imamo određenu kontrolu nad svojim životom, sam pogled na ove predmete će nas konstantno podsećati da treba da ih zapravo i upotrebimo.

Da li ste previše opsednuti posvećeni organizaciji?

Postoje određeni postupci koje razumeju samo oni među nama koji su previše zavisni od kancelarijskog materijala kad je organizovanje u pitanju. U nastavku pročitajte o nekim indikatorima u našem ponašanju koji nam govore o tome koliko su nam ova pomagala važna kada započinjemo novi projekat, ili pak krećemo na fakultet.

1. Isprobavanje desetine hemijskih olovaka jer nijedna nije „ona prava“.

2. Odbijanje započinjanja nekog novog projekta/odlaska na prvo predavanje bez odgovarajuće sveske za beleške.

3. Čak iako kod kuće već imamo barem pet svezaka u tu svrhu!

4. Obazrivo pisanje po prvoj strani podsetnika. Jednostavno, mora da bude savršeno!

5. Cepanje prve strane ukoliko nije napisana po standardima koje ste sebi postavili.

6. Kupovina svezaka sa određenom širinom margina i linija.

7. Uzbuđenje zbog povratka na posao/fakultet, jer to znači kupovinu još kancelarijskog materijala!

8. Zaljubljenost u kaligrafiju.

9. Određene boje olovaka služe za pisanje određenih podnaslova/stavki u podsetniku.

10. Kompletiranje podsetnika/sveske doživljavate kao poseban uspeh.

11. Smiruje vas pogled na radni sto i savršeno organizovan kancelarijski materijal na njemu.

12. Kupovina novog dnevnika/planera/podsetnika jer ste slučajno propustili jednu nedelju i osećate da morate da ga zamenite.

13. Sanjate da jednog dana imate personalizovani set kancelarijskog materijala sa svojim inicijalima ili motivima na njemu.

 

Ukoliko ste se prepoznali u nekoj od gorenavedenih stavki, to znači da ste možda previše „u tome“. Ali, to nikako ne znači da je to loše! Organizacija je veoma važna, ukoliko ste u radnom odnosu ili imate mnogo obaveza na fakultetu, i neophodno je da sebi pomognete na odgovarajući način! Sem toga, svi mi koji smo kontrol frikovi moramo biti odani jedni drugima. Jer, budimo iskreni, ne može baš svako to da razume…


Ako niste do sada, zapratite našu Lifehacker.rs FB stranicu.


Aleksandra Milosavljević

Autor: Aleksandra Milosavljević

Student psihologije. Pisac u pokušaju. Čovek u pokušaju.
Ono između je manje važno.