Astronomi su otkrili novi zvezdani sistem, udaljen oko 40 svetlosnih godina od Zemlje. Otkriveno je 7 planeta koje kruže u ovom nastanjivom pojasu oko patuljaste zvezde koja nosi naziv TRAPPIST-1, saopštila je američka svemirska agencija NASA

Ovo otkriće izvan našeg Solarnog sistema je retkost zato što su ove planete, ne samo slične Zemlji po izgledu i veličini, već je verovatno da na njima postoji voda, a pored toga i mogućnost za život. To je prvi put da je toliko planeta ovakve vrste pronađeno oko iste zvezde.

Planete se nalaze u sazvežđu Vodolija (Akvarijus) i orbitriraju oko jedne zvezde. Novootkrivene egzoplanete su relativno blizu jedna drugoj i veruje se da se ponašaju slično planetama Sunčevog sistema.

Nijedno od do sada poznatih sazvežđa nema toliko stenovitih planeta veličine Zemlje, a mogle bi da imaju i čitave okeane, navode naučnici, uvereni u mogućnost da u narednoj deceniji budu otkriveni i dokazi o tome da na njima postoji život.

Trappist-1

TRAPPIST-1 sistem i Solarni sistem

U utorak 7. marta u 19 časova, u Velikoj sali Studentskog kulturnog centra, Centar za promociju nauke(CPN) organizuje tribinu pod nazivom „Sedam zemljolikih planeta: Otkrića i posledice“, inspirisanu neverovatnim otkrićem planeta. Kao i uvek, ulaz je slobodan.

Tribina predstavlja jedinstvenu priliku da čujete stručnjake iz različitih oblasti u razgovoru o ovom otkriću, ali i da saznate nešto novo i zanimljivo o posmatranju udaljenih planeta, nastanjivosti i šansama za otkriće vanzemaljskog života.

Na tribini govore dr Aleksandar Bogojević, fizičar i direktor Instituta za fiziku u Beogradu, dr Dragana Ilić, astrofizičarka sa Matematičkog fakulteta u Beogradu, dr Momir Stepanović, astrofizičar, i dr Saša Marković, naučni novinar u oblasti astronomije, a razgovor vodi Slobodan Bubnjević, glavni urednik časopisa Elementi.

Posetite tribinu i upoznajte se sa temom koja je fascinirala čitav svet!

Slike preuzete sa: http://edition.cnn.com/2017/02/22/world/new-exoplanets-discovery-nasa/

Ako niste do sada, zapratite našu Lifehacker.rs FB stranicu.

Milica Stefanović

Autor: Milica Stefanović

Ja sam poludeo, a imao sam i duge intervale užasne normalnosti.

-Edgar Alan Po