Unos hrane je davno prestao da bude puka energetska potreba. Uslužbljena je u društvena okupljanja, razglabanja o ukusima, nadmetanjima u gurmanstvu i umeću. Ono si što jedeš i hranu ne možemo izbaciti iz svojih života. Kada neko ne voli određeno jelo, gubi deo bogatstva koje život deli šakom i kapom. Evo nekoliko predloga kako da ono što ne volite stavite u svoj kalup.

Zaprška

Ovo nije klasična zaprška. Radi se o vrlo jednostavnom triku. Potrebno je prvo iseckati beli luk, staviti u šerpicu i pustiti ga da se prži na ulju. Nakon, recimo minut vremena (nije bitno koliko, samo da je kratko) dodati iseckani crni luk (praziluk je bolji, ali možda neko ne voli njegove „sline“). Kada prođe minut-dva, dodati kašiku vegete/začina C. Smeša će ubrzo postati staklasta i kašasta. Na ovoj podlozi se dalje može pržiti bilo koje meso ili povrće. Moja preporuka je probati sa svinjetinom i plavim patlidžanom, a posle pustite mašti na volju. Najbolja stvar kod ovog načina prženja je što je ne morate koristiti samo za hranu koju ne volite. Meso i povrće će postati mekano, a njihovi najukusniji delovi će doći do izražaja.

Alkohol

Opšte je poznato da alkohol daje bolji ukus hrani. Svi smo jeli svinjeće pečenje ili prženo meso sa pivom. Ipak, pivo nije jedini napitak koji može obogatiti vas i hranu koju ne volite (ili volite). Nepodnošljivo povrće će se odlično slagati sa vinom ili viskijem. Treba voditi računa o količini. Spremate zapremine od pola litre će biti zadovoljeno sa decilitrom vina ili rakijskom čašom viskija. Preporučujem vino za plavi patlidžan i ribu. Verovatno će bolje odgovarati crno, ali možete da eksperimentišete. Viski i rakija (preporuka: orahovača/loza) se odlično slažu sa tikvicom ili kupusnjačama. Ne idu loše ni sa namirnicama od skroba kao što je kukuruz. Za kupusnjače bi bilo dobro dodati i limunovog soka ili sirćeta zajedno sa alkoholom. Ukoliko ne volite jagnjetinu, odličan način da je preobrazite je dinstanje/pečenje sa jakom rakijom.

Začini i ono pri ruci

Ne prevelika filozofija, poznato je da začini menjaju ukus hrane. Ovaj deo članka zasniva se na činjenici da ste spremni da ispoštujete prethodno navedeno. Pritom, nebitno je da li ćete ih staviti pre ili posle alkohola. Za svežu pripremu krastavca ili mirođije preporučujem jogurt. Kada su u pitanju plodovi mora i riba, najbolji začini u biber (puno bibera) i kari. Ipak, za ribu pobedu odnosi bosiljak i marinada. Pri pripremanju kupusa na primer, odlično je pored limunovog soka dodati i alevu papriku. Limun je dobar dodatak i za svež kupus. Uz plavi patlidžan je opet najbolje iskoristiti biber, ali iako ne volite ljutu hranu, probajte da mu u toku kuvanja dodate kašiku tucane ljute paprike, ili pola ljute papričice. Zahvalićete mi se kasnije. Odlična stvar koju sam relativno skoro otkrila je kakao. Sam, nema ni sladak ni slan ukus. U količini kašika/kašičica ili dve osvežiće vam jelovnik.

Objašnjenja su data za hranu za koju mi se čini da većina ljudi ne voli. Naravno, uvek se možete poigrati sa predlogom i upotrebiti ove trikove na nešto drugo što ne volite.

Dodatak: klin čorba bez čorbe

Jelo je smislila moja draga prijateljica, a meni se toliko dopalo da sam ga kod kuće posle doradila. Nastalo je nakon nekog noćenja bez kupovine hrane ceo dan. Osnova je naravno jak, moderan, emancipovan tiganj. On se postavi, vrlo polako i s pažnjom, na ringlu. Staviti malo ulja u tiganj. Iseckati papriku, staviti je u tiganj. Za to vreme iseći paradajz (može ceo, oljušten, kupovni sok, domaći) i kada se to završi, dodati u papriku. Dodati bukvalno bilo koji začin (mislim da je Tijana stavila biber, ali može C, so, kari). Kada se izdinsta, spremno je za jelo. Kod kuće sam bila dodala malo kakaa, dve kriške jabuke, orahe i malo rakije. Poslužite sebi ovo uz mlad sir, kačkavalj ili maslinovo ulje.

Dodatak: sir (uglavnom bilo koji, ali najbolje onaj kravlji beli) je ekstremno ukusan kada se pope biberom i zalije maslinovim uljem.


Ako niste do sada, zapratite našu Lifehacker.rs FB stranicu.


Marija Brzić

Autor: Marija Brzić

Ja sam u izvesnom smislu nešto između Boga i ničega.

marija@lifehacker.rs