Tokom zimskog perioda pred nama, koji podrazumeva i veliki broj praznika i slava, mnogi od nas padnu u neku verziju zimskog sna; mrzi nas da izađemo iz kuće bez preke potrebe, imamo želju da ostanemo u toplom krevetu pola dana, ništa nam se ne radi i ni o čemu nam se ne razmišlja. Logična posledica tog „zimskog sna“ jeste koji kilogram viška koji ustanovimo da smo nabacili tek u januaru. I tada kreće panika.

Većina ljudi pokušava da skine te kilograme što je pre moguće i tada sve krene nizbrdo; savete tražimo na pogrešnim mestima. Isprobavamo dijete koje se uglavom završe bumerang efektom, tako da nam se ti kilogrami koje skinemo vrate dvostruko čim prestanemo da se pridržavamo sktriktnih pravila dijeta. I onda neki padaju u očaj.

hbqdkbqkj

Iz tog razloga nudimo vam savete koji ne podrazumevaju nikakva preterana odricanja niti pridržavanja sktriktnih pravila ishrane, a koji mogu da vam pomognu prilikom održavanja kilaže, a takođe i prilikom mršavljenja.

Rutina

Mnogima je u ishrani jako bitna rutina, a da to ni oni sami ne znaju. Pod rutinom pre svega mislim na obroke koji se uzimaju u otprilike isto vreme svakog dana. Pokušajte da ustanovite nekakav obrazac; na primer, doručak oko 9, neka voćka oko 12, ručak oko 3, užina oko 6, večera oko 9. Naravno, svakome odgovara drugačiji tempo te sami organizujte svoj dana u skladu sa svojim obavezama. Rutina vrlo povoljno utiče na metabolizam.

kjnqdjqkxdjqwv

Slobodno vreme

Opet, ovo se pre svega svodi na vašu organizaciju tokom dana. Neki ljudi imaju mnogo slobodnog vremena, te više jedu iz dosade nego iz bilo kog drugog razloga; drugi, pak, imaju jako malo vremena za sebe i jedu na brzinu, često u kasnim večernjim satima. Ni jedno ni drugo uopšte ne odgovara vašem organizmu. Pokušajte da popunite svoje slobodno vreme ili da izdvojite malo više vremena za sebe, kako biste mogli da pojedete svoje obroke na miru.

Ne trpite glad

Trpljenje gladi je vrlo loše za vaš metabolizam, za vašu psihu i generalno za vaš organizam. Ovim nećete ništa postići. Preskakanje obroka uopšte nije poželjno i to nutricionisti uglavnom ni ne savetuju. Ako ste gladni, jedite. Nema potrebe za prežderavanjem, ali ni za gladovanjem. Ako osetite da ste gladni u periodu između doručka i ručka, uzmite neko voće. Nema ničeg lošeg u tome, štaviše, verovatno ćete manje pojesti za ručak. I da, uglavnom se savetuje da jedete manje obilne obroke, ali više puta na dan.

bleeeeeee

Razmišljajte, ali ne previše

Kada jedete, razmišljajte o tome da li ste dovoljno siti. Ako osetite da ste siti pre nego što ste pojeli ceo obrok, nema potrebe da ga pojedete do kraja, kao što su vas roditelji učili; ostavite ostatak za kasnije. Ipak, ne valja ni previše razmišljati. Ako vam se mnogo jede čokolada, uzmite je, bez osećaja krivice. Ali, ako posle dve štanglice osetite da vam je dosta, nema razloga da je pojedete celu, zar ne? A opet, ako ne uspete da se iskontrolišete, pojedite je celu, šta sad? Ništa se epohalno neće desiti od jedne čokolade. Odstranite osećaj krivice, kako znate i umete. Ona vam samo budi želju da prekršite sva svoja pravila. Ipak, malo samokontrole može puno da znači.

Sitne korekcije u ishrani

Striktne dijete vrlo često mogu imati kontraefekat, kao što sam na početku teksta već rekla. Pa ne možemo ceo život jesti samo voće i povrće, pobogu. Tako da nemojte ni pokušavati da živite samo na jabukama i zelenišu, nego uskladite svoj režim ishrane sebi i svojim potrebama. Na primer, možete prepeći hleb pre nego što ga pojedete, ili možete skuvati jaje umesto da ga ispržite. Ako mnogo volite da pijete sokove, nemojte ih se odricati, nego ih, recimo, nemojte piti uveče, posle šest ili nemojte da pijete četiri čaše, nego dve. Ako, pak, postoji nešto u vašoj ishrani što nije dobro, a bez čega možete, pokušajte da ga odstranite, ali nemojte baš da se opterećujete time. Ako, pak, ne volite spanać, nemojte ga na silu jesti, koliko god dobar za vas bio. A opet, možete isprobavati različite varijante spanaća, koji se može spremiti na više načina. Nemojte forsirati ništa, ali se nemojte ni ograničavati!

Treniranje

Neću se ni zadržavati kod ove stavke. Izdvojite bar dva dana u nedelji i idite na bilo kakav vid rekreacije. Ako želite da se zategnete, tu su pilates, joga itd. Ako hoćete da izgubite na kilaži, tu su trčanje, zumba, aerobik itd. Tu je i teretana koja odgovara maltene svačijim potrebama. Ima tako mnogo opcija, greota je ne iskoristiti neku od njih. A verujte, sigurno možete da nađete vremena.

jmbacjqkhnckq0

Dakle, ne zaboravite; ništa ne može na silu niti na brzinu. Imajte u vidu da je svaki organizam drugačiji i pokušajte da otkrijete šta je to što vama lično odgovara ili ne odgovara. I, samo opušteno! Nema potrebe da se opterećujete. Sreća ne zavisi od zadovoljstva svojim telom; zapravo je suprotno.

Ako vam se dopao ovaj članak, na sličnu temu možete pročitati:

Preobrazite hranu koju ne volite – povrće i meso

Biti i sit i fit

Shake it: Zdravi jutarnji napici

Sam svoj nutricionista (I deo)

 

 

 

 


Ako niste do sada, zapratite našu Lifehacker.rs FB stranicu.


Tamara Stojanović

Autor: Tamara Stojanović