Umetnost shvatamo kao način izražavanja koji zahteva strpljenje i marljiv rad, koliko i to da umetnik stvara u pogodnom okruženju kako bi imao sve uslove koji su mu potrebni. Nesvesno smo obojili naše shvatanje čitavog procesa i mada to nije pogrešna pretpostavka na neki način nas je navela da potcenjujemo određene tehnike zbog njihove uobičajenosti.

Predstavićemo vam primere koji su pomerili granice, upravo zbog toga što su njihovi autori shvatili svoje stvaralaštvo takođe i kao izazov, da bi na nas ostavili jači utisak.

1.

li-hongbo

47801

Li Hongbo je već prvom izložbom zadivio masu svojim neobičnim delima. Kada se posmatraju iz daleka ove skulpture naizgled deluju kao nepomične, jedinstvene i hladne, ali zahvaljujući posebnoj tehnici korišćenja papira, potpuno su rasklopive i fleksibilne u vašim rukama. Na taj način, ovo umetničko delo poziva posmatrača na interakciju, što menja celokupno posmatranje skulpture. Ako podignete deo nje, otkrićete mnoštvo slojeva tankog papira koji su pažljivo zalepljeni.

Li Hongbo je želeo da njegova dela budu od prirodnih materijala. Inspirisan tradicionalnom kineskom umetnošću, iskoristio je svoje poznavanje karakteristika i vrsta papira da udahne život svojim skulpturama. On kaže da je za neke od njih potrebno po nekoliko meseci i čak 20,000 slojeva papira.

2.

underwater-painting2-550x365

underwater-painting-550x368

Dok mnogi insistiraju na tome da se umetnost ne sme požurivati, vreme je upravo ono što može koštati života ove umetnike koji svoje radove slikaju čak 20 metara ispod površine.

Ova grupa ronilaca i umetnika iz Ukrajine, stvara seriju pejzaža dubina Crnog mora iz prve ruke. Iako su nekim vodenim bojama na površini potrebni sati da se osuše, u ovom slučaju na raspologanju imaju svega 40 minuta iz bezbednosti tako da je potrebno da urade jedno umetničko delo iz više puta. Ali to ograničenje nije jedina prepreka. Zbog osobina morske vode, boje menjaju nijanse usred nanošenja što ujedno ostavlja poseban pečat na ovim slikama.

3.

blog_dsc_0035

23dd6b068aab45f50218fee3b05dea65

Kada je Hong Yi došla na zamisao da naslika portret poznatog košarkaša po imenu Yao Ming, odlučila je da bi upravo košarkaška lopta bila prikladniji instrument nego četkice.

Koristeći ništa osim crvene boje i košarkaške lopte, stvorila je upečatljivu celinu koja zasigurno podseća na ovu slavnu ličnost.  Svoje veštine je pokazala i u video klipu koji je postavila na YouTube.

4.

ggg1

steven_spazuk_4

photo-officiel-copy

Stiven Spazuk je proveo 14 godina usavršavajući tehniku kojom, koristeći plamen sveće, direktno na platno stvara zatamnjene šare. Kasnije ublažava čađave ivice i dodaje detalje četkicom ili perom. Njegova spektakularna dela uključuju dosta slika ptica i figura u pokretu. Nikada nema plan po kome radi, ideje mu same dolaze dok nežno prelazi plamenom po delikatnoj površini i stvara obrise likova.

5.

559837633_1280x720

gold and sand

Način na koji nemački umetnik Tim Bengel stvara je podjednako zadivljujuć koliko i krajnji rezultat. On koristi pesak da napravi složeni dizajn na lepljivom platnu, ali sve do samog kraja, kada Tim teatralno otkriva svoje delo, ne može se reći šta je na njemu. Tek kada je čitav proces završen, on podiže platno i sa njega spada sav dodatni pesak i delovi slike se magično pojavljuju.

Koristi metodu u kojoj se lepak jako sporo suši kako bi imao dovoljno vremena da raspodeli pesak po njemu. Nakon što provede čak nedelje na samom dizajnu, on ispunjava prazan prostor belim peskom, tako da čitav rad izgleda kao jedan veliki nered. Zatim je jedan trenutak dovoljan da on pokaže da se ispod peska zapravo sve vreme krije neverovatno detaljno umetnicko delo.

f657f0_c4fc1052532f4311aa87c275850785b0

Milica Pavlović

Autor: Milica Pavlović