XXI vek je vek androida i društvenih mreža, dok uticaj interneta postaje sve veći i u nekim situacijama čak preuzima kontrolu nad našom svakodnevnicom. Dan nam više ne počinje jutarnjom kafom i novim poglavljem knjige već je prvo što uradimo kada otvorimo oči – ulazak na neku od popularnih društvenih mreža. Bio to fejs, tviter ili instagram, sve su one jednako „in“ i omogućavaju nam predah u danima prepunim obavezama. Ali sve ovo ne znači da se uticaj i mogućnosti koje Internet pruža ne mogu iskoristiti u drugačije svrhe.

Sve češće čujemo rečenicu: „Svaki posao zahteva kreativnost! Budite kreativni i bićete uspešni!“ koja više nije tako daleko od istine kao nekada. Pre desetak godina glavni imperativi u svetu biznisa bili su veština i profesionalnost, ali danas se na sve to dodaje i razvijena mašta, pri čemu se od mladih ljudi traži da imaju što je više moguće korisnih ideja koje se mogu iskoristiti i unovčiti. To je upravo ono što grafički dizajn, koji postaje sve popularniji, pokušava da nam predstavi.

Mladi ljudi bave se sve učestalije grafičkim i web dizajnom i marketingom, ali iza svega toga nalazi se – mašta! Kreativnost je ključ njihovog uspeha a ujedno i ključni sastojak karijere svakoga ko u današnjem svetu želi da je napravi. Oni koji se bave grafičkim dizajnom, ističu da je njegova najveća prednost u tome što je pomoću njega moguće predstaviti sve što se može zamisliti-a ljudska mašta je, naravno, neograničena. Oni rade isto što i pisci, slikari, fotografi i muzičari-beleže, slikaju, kriraju, komponuju trenutke koje smatraju vrednim, i to najčešće one koje su sami zamislili.  Tako da slobodno možemo reći da je grafički dizajn vrsta umetnosti.

 Konstantno usavršavanje je neophodno, jer i tehnologija nezaustavljivo napreduje, grabi napred ne čekajući nikoga.  Možda će nekad biti teško održati korak s vremenom, ali to je neophodno ako želite da opstanete u ovom poslu.  Mogućnosti i mašta jesu neograničeni, ali vi  ih morate dobro iskoristiti. Preciznost, brzina, veština, profesionalnost i, naravno, kreativnost (ništa bez nje) su danas na ceni. Grafički dizajn je, neosporno, prilično dobro plaćen posao. On je ono što smo svi želeli od detinjstva-da radimo ono što volimo, ali da se taj naš trud ipak vrednuje i ceni onoliko koliko i vredi.

Da bi se postigao uspeh, kao i u svakom poslu, potreban je mukotrpan rad i beskrajno strpljenje. Mušterije su neretko veoma zahtevne (ili ni same ne znaju šta žele pa je na vama da to prokljuvite), grafički dizajneri provode mnoge besane noći reci na projektu, sa litrima kafe i energetskih pića pored sebe. Ali, ako je to ono što volite i što vas ispunjava – oni ipak poručuju da nikad ne odustajete i da prosto pustite mašti na volju.  Kreativci svih zemalja i kontinenata, ujedinite se!

U to ime, predstavljamo vam kako izgledaju mladi i entuzijastični grafički dizajneri na dobrom putu… odnosno njihove radove.

Aleksandra Milosavljević

Autor: Aleksandra Milosavljević

Student psihologije. Pisac u pokušaju. Čovek u pokušaju.
Ono između je manje važno.